( BW)(CA-BRC-IMAGINATION-ARTS) BRC Imagination Arts aangewezen als
Experience Designer voor uniek complex Sport Experience Heerenveen in
Nederland; "Experience Center" laat bezoekers kennismaken met de
cultuur, geschiedenis en spanning van sport

    Redactie Business

    BURBANK, California--(BUSINESS WIRE)--16 juli 2008--BRC
Imagination Arts, een van de meest vooraanstaande bedrijven op het
gebied van commerciële, amusements- en educatieve attracties, heeft
vandaag bekendgemaakt te gaan samenwerken met Sportstad Heerenveen BV
bij het ontwerp van de nieuwe Sport Experience Heerenveen (SEH), een
uiterst geavanceerd "experience center" in Nederland. BRC zal de
opzet, het thema en het centrale thema van de SEH uitwerken.

    Heerenveen, gelegen in de Nederlandse provincie Friesland (ten
noordoosten van Amsterdam) wordt beschouwd als de sportieve hoofdstad
van Friesland. De SEH zal de sporter en sportfan in elke bezoeker
aanspreken, ongeacht leeftijd en interesse. Er zal van alles te
beleven zijn voor de bezoeker, met attracties die zijn ontworpen om op
unieke wijzen het lichaam, de geest en de emoties van de bezoeker te
bewegen. Bezoekers zullen zich volledig kunnen verdiepen in de wereld
van de sport, door middel van multimediapresentaties en unieke
interactieve attracties die hen dwingen in actie te komen.

    "Heerenveen bezit vele rijkdommen op sportgebied en heeft daardoor
een geweldige reputatie als het gaat om sport in Nederland," aldus
Bart Dohmen, Managing Director van BRC Imagination Arts, BV. "De SEH
gaat, als het emotionele pronkstuk waar de geest van de sport tot
leven komt, een belangrijke rol spelen bij het verbreiden van de faam
van de stad tot ver over de grens, naar sportfans van over de hele
wereld."

    De SEH gaat het verhaal van de sport benaderen vanuit een mondiaal
perspectief, waarbij het draait om atleten van alle niveaus en om
sportactiviteiten van elke soort. De sportcultuur van Friesland loopt
daar als een rode draad doorheen. Voor de bezoekers uit de regio zal
de Friese draad fungeren als een vertrouwd uitgangspunt voor de
verkenning van de grotere sportwereld. Voor toeristen zal het een
unieke kleur--een "Fries tintje"--aan het verhaal geven.

    "In Friesland is sport niet zomaar deel van het leven--het is een
levenswijze. De sportcultuur zit hier diep en heeft een uniek
karakter, gevormd door het landschap, de sportieve historie en de
sociale waarden van de provincie," aldus Tjisse Wallendan, Managing
Director van Sportstad Heerenveen BV. "Dit karakter vormt de
inspiratiebron achter de SEH, die we zien als het pronkstuk van een
groter masterplan dat het gebied grenzend aan het stadscentrum van
Heerenveen gaat transformeren tot een sportpark van wereldklasse, een
belangrijke toeristische attractie."

    Het overkoepelende thema dat door BRC en het SEH-team is
ontwikkeld luidt: "Be part of the world of sport; an inspiration for a
Better Life." Het centrum zal bestaan uit diverse bezoekerszones met
interactieve exposities en mediapresentaties die de gast het gevoel
geven de ster van de actie te zijn, zoals: Inspire; Connect; Cheer;
Meet; Celebrate; Play; Train; Innovate; Heal; Refuel; en Rejuvenate &
Rest.

    Het team van topontwerpers en producers van BRC verlegt de grenzen
van het traditionele attractieontwerp om te kunnen beantwoorden aan de
hoge verwachtingen van het publiek van vandaag. Door een boeiende
vertelkunst en onberispelijk onderzoek te combineren met diverse
technologisch geavanceerde communicatiehulpmiddelen, creëert BRC een
opmerkelijke 21e eeuwse belevenis die de bezoeker emotioneel, fysiek
en intellectueel bezig houdt. Het bedrijf laat de bezoeker opgaan in
het enorm uiteenlopende materiaal van historische figuren en
evenementen, kunst en wetenschap, cultureel erfgoed, en commerciële
cultuur en merkvorming. Elk van deze scenario's heeft het bedrijf
getransformeerd tot belevenissen die de bezoeker tegelijkertijd
versteld doen staan, amuseren, boeien en iets laten leren.

    OVER BRC IMAGINATION ARTS

    BRC Imagination Arts is opgericht in 1981 en is een toonaangevend
bedrijf op het gebied van het ontwerpen, maken en produceren van
innovatieve en pakkende commerciële, amusements- en educatieve
attracties. Het werk van BRC voor klanten als het Abraham Lincoln
Presidential Museum, Adler Planetarium & Astronomy Museum, Disney, The
Empire State Building, Ford Motor Company, General Motors, NASA en
Universal Studios is met zeer veel enthousiasme ontvangen. BRC heeft
vestigingen in California, Nederland en het Verenigd Koninkrijk en
heeft een uitstekende reputatie voor het werken binnen de
tijdsplanning en financiële planning, en een prestatielijst die wordt
gekenmerkt door economische levensvatbaarheid op de langere termijn.
De projecten van het bedrijf overtreffen steeds weer de verwachtingen
van de klant en de bezoeker, en zijn bekroond met meer dan 250
internationale prijzen voor uitzonderlijke creativiteit, waaronder
twee Oscar(R)-nominaties en 14 Thea Awards voor uitzonderlijke
prestaties. Het bedrijf is momenteel betrokken bij grote projecten in
de Verenigde Staten, Europa, Azië en het Midden-Oosten. Voor meer
informatie kunt u terecht op www.brcweb.com.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--PP/ny*

    CONTACT: KMC Partners Public Relations
             Kristen Collins, +1 617-758-4192
             Kristen@kmcpartners.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.