Persbericht
De Telefoongids lanceert vernieuwde mobiele dienst
6 miljoen personen en bedrijven vindbaar via mobiele telefoon
Amsterdam, 15 juli 2008 Marktontwikkelingen in de mobiele telefonie eisen specifieke oplossingen. De Telefoongids speelt hier op in met de lancering van de nieuwe mobiele website
Mobiel internet is een van de snelst groeiende onderdelen binnen de telecommarkt (Onderzoeken: TNS-NIPO 2008, Nielsen 2008). Het opzoeken van adressen, routes en telefoonnummers via mobiel internet groeit en zal de komende tijd sterk toenemen. Johnas van Lammeren, online marketing manager van De Telefoongids: Op dit moment neemt mobiel internet een enorme vlucht. Enerzijds door de steeds geavanceerdere toestellen met mobiele internetabonnementen, anderzijds vanwege het feit dat er steeds meer relevante informatie beschikbaar is op internet voor de mobiele telefoon. Bovendien wordt mobiel internet steeds goedkoper, in sommige gevallen zelfs helemaal gratis. De Telefoongids ontwikkelt en verbetert zijn dienstenportfolio voortdurend met name op het gebied van nieuwe media. Men kan De Telefoongids raadplegen op onder andere de mobiele telefoon, online, via Google Earth en MSN Messenger.
Nieuwe functionaliteiten
De Telefoongids biedt vernieuwde diensten die het zoeken en vinden van personen en bedrijven nog makkelijker maken. Via de mobiele site
Gebruiker wil direct resultaat
Op ieder moment van de dag, waar je ook bent, informatie opzoeken is vandaag de dag de norm. Echter, per medium verandert het zoekgedrag. Binnen de mobiele markt surft men zeer gericht. Van Lammeren: Grote zoekmachines leveren wel veel, maar minder relevante en gerichte zoekresultaten op. Als je rustig achter je computer zit is dit geen probleem. Op je mobiele telefoon wil je echter direct resultaat. Volgens Van Lammeren zit de meerwaarde van mobiel internet hem voor de consument vooral in relevantie, volledigheid, snelheid en betrouwbaarheid van zoekresultaten. De zogenaamde local directory services , zoals De Telefoongids, hebben daarom de toekomst als het gaat om gerichte zoekresultaten op mobiel internet. Van Lammeren: Grote zoekmachines geven, hoewel deze ook andere zoekresultaten bieden, op mobiel internet in veel gevallen slechte informatie zoals foutmeldingen, doorverwijzingen naar normale websites en irrelevante resultaten.
Over De Telefoongids
De Telefoongids Holding bestaat uit meerdere business units en merken, waaronder De Telefoongids BV, Suurland Outdoor BV, City & Tourist Promotions BV (gemeentegidsen), LokaalTotaal (lokale gidsen) en Multi Response Media BV (affiliate marketing). Het hoofdkantoor van De Telefoongids BV is gevestigd in Amsterdam. De Telefoongids is de leading search company in Nederland. Naast de jaarlijkse uitgave van regiogidsen en lokale gidsen, die gratis worden verspreid onder huishoudens en bedrijven in Nederland, is De Telefoongids ook te raadplegen via;
* Multiscope 2008
**TNS-NIPO monitor 2007
Meer informatie over De Telefoongids is te vinden op:
# # #