Non-profit sector favoriet bij marketing- en communicatieprofessionals


ALMERE, 20080714 -- Ruim eenderde (38 procent) van de marketing- en communicatieprofessionals is het liefst werkzaam in de non-profit sector. Dit blijkt uit het onlangs afgesloten internet onderzoek onder de bezoekers van de website van USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie. In totaal gaven ruim driehonderd marketing- en communicatieprofessionals antwoord op de vraag: in welke branche zou je het liefst willen werken?

Bijna een kwart (24 procent) geeft aan het liefst werkzaam te zijn in de zakelijke dienstverlening, gevolgd door 14 procent die aangeeft in de FMCG/retail branche te willen werken. Voor 7 procent van de marketing- en communicatieprofessionals is de branche handel en industrie het meest favoriet. Daarnaast werkt slechts 6 procent het liefst als marketing- en/of communicatieprofessional in de zorg of het onderwijs. Het minst favoriet bij deze groep is de financiële dienstverlening. Een magere 5 procent geeft aan in die sector te willen werken.

"De uitkomst van het internet onderzoek sluit aan bij het beeld dat wij van de markt hebben", aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. "In zowel de non-profit sector als de zakelijke dienstverlening zijn de meeste marketing- en communicatiefuncties zeer breed en uitdagend waardoor de professionals zich in de breedte kunnen ontwikkelen. Die aspecten spreken de huidige generatie aan, zij zijn op zoek naar een sterk afwisselende functie en een goede balans tussen werk en privé."