Persbericht
Amstelveen, 14 juli 2008
KPN breidt HR-samenwerking met Logica uit
Logica levert HR-rapportage op maat
KPN heeft haar HR-informatiemanagement uitbesteed aan IT- en BPO-dienstverlener Logica. De overeenkomst heeft een looptijd van 6,5 jaar en een waarde van ¤ 2,8 miljoen. Vijf medewerkers van KPN komen in dienst bij Logica.
Met dit nieuwe uitbestedingscontract krijgt Logica de verantwoordelijkheid voor de rapportage die HR-managers van KPN inzicht verschaft in bijvoorbeeld ziekmeldingen en in- en uitstroom van medewerkers. Ook verzorgt Logica maatwerkrapporten over loonkostenontwikkeling, inzet van leaseauto's en het zogeheten functiehuis van de onderneming.
Deze uitbesteding is een uitbreiding op de succesvolle HR BPO-dienstverlening van Logica aan KPN1. Vanaf januari 2008 is Logica verantwoordelijk voor het HR call center, de ondersteunende HR-informatiesystemen en de personeels- en salarisadministratie van KPN. In het kader van deze overeenkomst zijn zestig HR-specialisten van KPN in dienst gekomen bij Logica.
De vandaag bekendgemaakte overeenkomst bevestigt dat KPN het vertrouwen heeft om belangrijke HR-processen aan Logica uit te besteden. Chris Jansen, Managing Director van de divisie Energy, Utilities and Telecoms van Logica: 'Uitbesteding van standaard- en maatwerkrapportages biedt KPN ondersteuning en een beter inzicht in de rol van HR. Logica zal de rapportagedienstverlening verder standaardiseren en integreren binnen haar overige HR-dienstverlening voor andere klanten. De succesvolle uitbesteding van het HR-shared services center heeft hiervoor een belangrijk fundament gelegd.'
Henk van Tilborg, HR-directeur van KPN: 'Het overdragen van het informatiemanagement past in onze strategie om te komen tot een compacte HR-organisatie. De taak van HR draait steeds meer om regie en sturing van het personeelsbeleid. Logica is een partij die ons hierbij op een juiste wijze weet te ondersteunen'.
1 Zie persbericht