Gemeente Anna Paulowna
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling: de afhandeling
Hoe werkt de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling? Vierde
en laatste deel van een een reeks artikelen over het werk van de
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling.
De afhandeling
In de drie voorgaande stappen is de klacht ontvangen en bevestigd, ze
is in behandeling genomen en daarna vond de hoorzitting plaats.
Conclusie
De leden van de Klachtencommissie zijn tot een conclusie gekomen. Deze
wordt schriftelijk vastgelegd door een onafhankelijk secretariaat van
de Klachtencommissie. In een brief wordt aan de WoonCompagnie een
bindend advies gegeven over klachten die over de woonruimteverdeling
gaan en een aanbeveling als de kwestie een urgentieverklaring betreft.
Procedure mag niet langer duren dan acht weken
De gemeente waarin de woningzoekende woont en de indiener van de
klacht ontvangen een kopie van de brief.
De gehele procedure - van indienen van een klacht tot en met het
afgeven van een bindend advies - mag niet langer duren dan acht weken!
Over de commissie
De Klachtencommissie Woonruimteverdeling is al vanaf 2001 actief en
heeft per jaar nooit meer dan vijf klachten in behandeling genomen.
Dit goede resultaat geeft ondermeer aan dat de WoonCompagnie volgens
de regels werkt naar tevredenheid van veel woningzoekenden.
Het kan ook zijn dat het bestaan van de Klachtencommissie
Woonruimteverdeling bij velen onbekend is.
Met een viertal informatieve artikelen heeft de commissie de
woningzoekende op de hoogte willen stellen van het werk van de
Klachtencommissie Woonruimteverdeling, een onafhankelijke commissie
die op verzoek van de gemeente de WoonCompagnie objectief adviseert.
Contactadres: Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling, Postbus
49, 1740 AA Schagen
---
Lees ook de voorgaande afleveringen ...
Regionale Klachtencommissie woonruimteverdeling