Gemeente Anna Paulowna


Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling: de hoorzitting

Deel 3 van een een reeks artikelen over het werk van de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling.

Persoonlijke toelichting op klacht

In de vorige artikelen is al uitgelegd wanneer en hoe een klacht in te dienen bij de Klachtencommissie.

Na de ontvankelijk verklaring van de klacht wordt de woningzoekende uitgenodigd om zijn klacht persoonlijk te komen toelichten tijdens een hoorzitting. De woningzoekende mag zich ook laten vertegenwoordigen of laten bijstaan. De WoonCompagnie kan ook een vertegenwoordiger sturen zodat er sprake is van hoor en wederhoor.

De hoorzittingen vinden plaats in een vergaderkamer in het gemeentehuis van Schagen en duren niet langer dan een half uur. De leden van de Klachtencommissie, twee mannen en een vrouw, bespreken na de hoorzitting de klacht en komen tot een conclusie. Over urgentieverklaringen geeft de Klachtencommissie aanbevelingen, over klachten over woonruimeverdeling geeft de commissie een bindend advies aan de WoonCompagnie.

Als dat niet lukt dan kan de Klachtencommissie extern advies inwinnen.

Contactgegevens

Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling, Postbus 49, 1740 AA Schagen

De complete artikelenreeks kunt u inzien via de koppeling onder dit bericht.

Regionale Klachtencommissie woonruimteverdeling