Gemeente Anna Paulowna
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling: de hoorzitting
Deel 3 van een een reeks artikelen over het werk van de Regionale
Klachtencommissie Woonruimteverdeling.
Persoonlijke toelichting op klacht
In de vorige artikelen is al uitgelegd wanneer en hoe een klacht in te
dienen bij de Klachtencommissie.
Na de ontvankelijk verklaring van de klacht wordt de woningzoekende
uitgenodigd om zijn klacht persoonlijk te komen toelichten tijdens een
hoorzitting. De woningzoekende mag zich ook laten vertegenwoordigen of
laten bijstaan. De WoonCompagnie kan ook een vertegenwoordiger sturen
zodat er sprake is van hoor en wederhoor.
De hoorzittingen vinden plaats in een vergaderkamer in het
gemeentehuis van Schagen en duren niet langer dan een half uur. De
leden van de Klachtencommissie, twee mannen en een vrouw, bespreken na
de hoorzitting de klacht en komen tot een conclusie. Over
urgentieverklaringen geeft de Klachtencommissie aanbevelingen, over
klachten over woonruimeverdeling geeft de commissie een bindend advies
aan de WoonCompagnie.
Als dat niet lukt dan kan de Klachtencommissie extern advies inwinnen.
Contactgegevens
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling, Postbus 49, 1740 AA
Schagen
De complete artikelenreeks kunt u inzien via de koppeling onder dit
bericht.
Regionale Klachtencommissie woonruimteverdeling