Ingezonden persbericht
Nieuwe directeur Biologica: Peter Jens
Per 1 september treedt Peter Jens aan als algemeen directeur bij Biologica, de organisatie voor biologische landbouw en voeding. Jens volgt Bert van Ruitenbeek op, die zich na 10 jaar op andere taken binnen de organisatie gaat richten. Van Ruitenbeek heeft veel vertrouwen in zijn opvolger: "Hij heeft hart voor de biologische sector en neemt waardevolle ervaring mee uit voorgaande functies."
Peter Jens heeft een ruime ervaring in het bedrijfsleven. Tot mei jl was hij directeur bij Goodies Media & Awareness te Rotterdam, de uitgever van de eerste 'groene glossy'. Daarvoor heeft hij gewerkt als manager van industriële projecten in het buitenland en als manager van een Europees retailmarketing project voor het ChevronTexaco netwerk. Bij het Amerikaanse IMS ontwikkelde hij o.a. nieuwe concepten voor QSR (Quick Service Restaurants).
Na zijn werk in het bedrijfsleven is Jens zich met veel passie gaan verdiepen in fairtrade, ecologie en biologische voedselproductie. De kennisgestuurde manier van werken en het zoveel mogelijk internaliseren van kosten spreken Jens aan en zijn volgens hem voorwaarden voor een meer duurzame samenleving.
Einde persbericht
Ingezonden persbericht