Ingezonden persbericht

Oude-IJsselstreek: Eerste Beleid In Beeld gelanceerd

De gemeente Oude-IJsselstreek heeft afgelopen donderdag, 10 juli, als eerste afnemer het innovatieve digitale product Beleid In Beeld officieel in gebruik genomen.

Beleid In Beeld is een inzichtelijk, innovatief, duurzaam en up-to-date digitaal communicatiemiddel, waarmee de burger de uitvoering van het collegeprogramma op de voet kan volgen. Het biedt goed begrijpelijk en eenvoudig beleid.

De gemeente Oude-IJsselstreek had de eer, om als eerste afnemer Beleid In Beeld te lanceren. Met een druk op de knop zette burgemeester Alberse het product online. "Met dit nieuwe product kunnen onze burgers duidelijk zien wat er zich afspeelt op het gebied van beleid in hun eigen dorp", aldus de burgemeester. Met Beleid In Beeld tilt Oude-IJsselsteek de digitale dienstverlening van de gemeente weer op een hoger niveau. Het college is beter zichtbaar voor de inwoners en ook de doelen die ze aan het begin van hun collegeperiode gesteld hebben worden duidelijk in kaart gebracht. Bent u benieuwd naar Beleid In Beeld Oude-IJsselstreek? Kijk dan op http://oudeijsselstreek.beleid-in-beeld.nl/

Naast Oude-IJsselstreek zijn ook andere gemeenten bezig met het implementeren van Beleid in Beeld. Gemeenten als Beuningen, Houten en Schiedam willen ook hun burgers de mogelijkheid bieden hun collegeprogramma digitaal te blijven volgen.

Beleid In Beeld

Beleid In Beeld is een functionaliteit op de website van gemeenten, provincies of bijvoorbeeld stadsregio's. Het brengt de speerpunten uit het collegeprogramma en de voortgang hiervan in beeld. Wat is er al gerealiseerd? Wat is actueel beleid? En wat wordt er nog gerealiseerd? Het resultaat: de burger vindt in een paar klikken zijn weg door het beleidsprogramma.

Het product is niet alleen voor (lokale) overheden interessant, ook semi-overheden en het bedrijfsleven kunnen Beleid In Beeld toepassen. Woningcorporaties, bouwbedrijven en zorginstelling kunnen Beleid In Beeld bijvoorbeeld goed gebruiken om hun voortgang van beleidsdoelen en speerpunten inzichtelijk en transparant te maken voor de klant.