Blauw New Media
---
Blauw Research gaat samenwerking aan met Ap Dijksterhuis
Welke rol speelt het slimme onbewuste bij marktonderzoek?
Rotterdam , 10 juli 2008
Blauw Research bv gaat samen met Ap Dijksterhuis onderzoek uitvoeren
naar de rol van het slimme onbewuste in marktonderzoek. Dijksterhuis,
hoogleraar Psychologie van het onbewuste aan de Nijmeegse Radboud
Universiteit, heeft van het onderzoekbureau een bedrag van 10.000 Euro
gekregen. Dit is echt een unicum, zegt Dijksterhuis, ik zie het als
een grote uitdaging om samen met een professioneel en gedreven bureau
als Blauw onderzoek te doen. Het geeft mij de mogelijkheid om
onderzoek te doen met de geweldige faciliteiten van Blauw.
Wij willen graag een aantal experimenten gaan uitvoeren met Ap
Dijksterhuis, vertelt Rijn Vogelaar, Algemeen Directeur Blauw Research
Nederland. Wij zijn geïnspireerd geraakt door het boek Het slimme
onbewuste van Dijksterhuis en zien het als een uitdaging dit om te
zetten naar de onderzoekspraktijk. Hij laat in zijn werk zien dat
beslissingen genomen na onbewust nadenken vaak beter zijn dan
beslissingen die genomen zijn na bewust nadenken. We hebben al ideeën
en in september gaan we brainstormen met Ap Dijksterhuis over de
mogelijkheden. Ook klanten mogen ideeën voor onderzoek aandragen,
aldus Vogelaar.
Ap Dijksterhuis (39) is hoogleraar Psychologie van het onbewuste. Hij
begon zijn studie psychologie aan de universiteit van Nijmegen. In
1993 behaalde hij zijn doctoraal psychologie. Drie jaar later, in 1996
promoveerde hij cum laude. In 2005 ontving Ap Dijksterhuis een
belangrijke subsidie van de Nederlandse Organisatie voor
Wetenschappelijk Onderzoek NWO voor onderzoek naar het onderbewuste en
onbewust "nadenken". In 2007 verscheen zijn boek Het slimme onbewuste,
dat de invloed van het onbewuste op het denken (met name het nemen van
beslissingen) voor leken beschrijft.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Caroline Nevens; +31
10 4000 988; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiende full service top 10
onderzoekbureau van Nederland met vestigingen in Rotterdam,
Amersfoort, Neurenberg en Londen. Ze ondersteunt bedrijven en
instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde
stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het
bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van
gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en
originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen.
Blauw werkt voor (internationale) klanten in diverse branches o.a.
Public, FMCG, Durables, Finance, Energie - en is actief in diverse
werkvelden zoals Marketing, Communicatie, Sponsoring, Customer
Relations en Pricing. In 2008 verwacht Blauw Research internationaal
met 145 medewerkers een omzet van 16 miljoen te hebben gerealiseerd.
« terug