Gemeente Rotterdam

Rotterdam viert haar vrouwelijkheid met de presentatie van 's werelds grootste ijssculptuur in de vorm van een martiniglas.

In het kader van La City '08 heeft de CHE Group de cocktail MonRo geserveerd in een ruim drie meter hoog glas van ijs. Hiermee kan Rotterdam een certificaat ontvangen van Guinness World Records.

Grootste martiniglas van ijs Grootste martiniglas van ijs van de wereld in Rotterdam
De ijssculptuur in de vorm van een martiniglas is onderdeel van La City '08. Het ruim drie meter hoge glas (hoogte 3,05 meter; inclusief sokkel 3,80 meter) was opgebouwd uit meer dan 1,5 ton ijs (exclusief sokkel). Rotterdam kan hiermee een primeur behalen door een certificaat te ontvangen van Guinness World Records.

Boekje
De ijssculptuur is een goed voorbeeld van Rotterdam Durft. Dat Rotterdam van uitdagingen houdt, blijkt uit de vele primeurs die de stad op haar naam heeft staan. In het kader van het grootste martiniglas van ijs verzamelde Rotterdam Durft de leukste en meest verrassende wetenswaardigheden. Deze zijn gebundeld in een boekje dat aan de aanwezigen is uitgereikt. Het boekje is als pdf te downloaden van de website www.rotterdamdurft.nl.

Vrouwelijke Cocktail
MonRo is de naam van de cocktail die speciaal voor La City' 08 ontwikkeld is. MonRo staat voor 'Mijn Rotterdam'. Lychee, rozen en vodka vormen de hoofdbestanddelen. De cocktail met de zwoele naam wordt geserveerd in een martiniglas met een rozenblaadje als garnering. Deze cocktail, ontwikkeld door de CHE Group, heeft een vrouwelijk receptuur en uitstraling op basis van lokale producten als Ketel One Vodka van Nolet en de Kwai Feh likeur van De Kuyper, beiden afkomstig uit Schiedam. MonRo is verkrijgbaar tijdens de vele evenementen van La City en bij de horecagelegenheden Soho, Level en Elit.

Rotterdam Marketing
La City '08 is een initiatief van Rotterdam Marketing en een samenwerking met dienst JOS (Jeugd, Onderwijs en Samenleving). Rotterdam toont een maand lang (14 juni t/m 13 juli) haar feminiene kant met verschillende bruisende, verrassende en verleidelijke evenementen op het gebied van kunst, cultuur, sport en business. De stad biedt nadrukkelijk ruimte aan de ontwikkeling en versterking van de positie van vrouwen.

Rotterdam Marketing geeft tevens uitvoering aan de landelijke imagocampagne Rotterdam Durft. Rotterdam durft te vernieuwen en te verrassen. Bewoners én bestuurders richten hun blik op de toekomst.