Gemeente Nijkerk


Nijkerk scoort hoog in tevredenheidsonderzoeken

Bezoekers van het stadhuis in Nijkerk beoordelen de dienstverlening aan de balie van de gemeente met een 7,8. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van de gemeente is gehouden. In 2003 was het rapportcijfer nog 7,5. In een landelijk onderzoek (benchmark) onder bezoekers van balies scoort Nijkerk nog hoger: met een 7,9.
Nijkerk staat daarbij op een gedeelde 7e plaats van de 90 deelnemende gemeenten. Ook het wonen in Nijkerk bevalt goed: 86% van de inwoners is tevreden tot zeer tevreden over de eigen leefomgeving.

De gemeente Nijkerk houdt regelmatig klanttevredenheidsonder-zoeken om de kwaliteit van de dienstverlening te meten en waar nodig te verbeteren. De afgelopen maanden zijn onderzoeken gedaan naar de dienstverlening van het stadhuis/gemeenteloket Hoevelaken, de kwaliteit van de website en de leefomgeving.