Gemeente Nijkerk
Nijkerk scoort hoog in tevredenheidsonderzoeken
Bezoekers van het stadhuis in Nijkerk beoordelen de dienstverlening
aan de balie van de gemeente met een 7,8. Dit blijkt uit een
klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van de gemeente is
gehouden. In 2003 was het rapportcijfer nog 7,5. In een landelijk
onderzoek (benchmark) onder bezoekers van balies scoort Nijkerk nog
hoger: met een 7,9.
Nijkerk staat daarbij op een gedeelde 7e plaats van de 90 deelnemende
gemeenten. Ook het wonen in Nijkerk bevalt goed: 86% van de inwoners
is tevreden tot zeer tevreden over de eigen leefomgeving.
De gemeente Nijkerk houdt regelmatig klanttevredenheidsonder-zoeken om
de kwaliteit van de dienstverlening te meten en waar nodig te
verbeteren. De afgelopen maanden zijn onderzoeken gedaan naar de
dienstverlening van het stadhuis/gemeenteloket Hoevelaken, de
kwaliteit van de website en de leefomgeving.