EFocus neemt onderdeel KREM over en breidt daarmee uit naar Amsterdam
UTRECHT, 20080709 -- Fullservice internetbureau eFocus heeft per 1 juli jl. alle internetprojecten van KREM in Amsterdam overgenomen. Daarmee opent eFocus een nieuwe vestiging in Amsterdam. Drie medewerkers van KREM treden in dienst bij eFocus en blijven werkzaam op de nieuwe vestiging. Tevens heeft eFocus een belang genomen in KREM, een partij die zich volledig richt op corporate social networking.
Sinds 2004 werken eFocus en KREM reeds samen; eFocus voerde o.a. zoekmachine marketing uit voor opdrachtgevers van KREM. Begin dit jaar besloot KREM zich volledig te richten op corporate social networking en om het onderdeel internetprojecten bij een strategische partner onder te brengen. Hieronder vallen onder andere ontwikkeling internetstrategie, realisatie websites en internetmarketing voor opdrachtgevers als: Fortis, Ormit, PCM Uitgevers en Guus Meeuwis. Deze projecten passen goed binnen het portfolio van eFocus.
KREM biedt met haar dienstverlening op het gebied van corporate social networking de methode om snel en efficiënt succesvolle online communities voor bedrijven op te zetten. De diensten van KREM bestaan uit consultancy, software en events. eFocus ziet de toegevoegde waarde van communities voor haar opdrachtgevers maar realiseert zich dat het een specialisme is. Het belang in KREM lag daarmee voor de hand.
Marc-Paul Brandt, directeur eFocus:
"De overname van de internetprojecten en daarmee de start van een vestiging in Amsterdam passen goed binnen de groeistrategie van eFocus. Onze ambitie is om een top 3 fullservice internetbureau te worden. De Amsterdamse vestiging bevindt zich in een industrieel pand in stadsdeel Westerpark, vlakbij de Westergasfabriek. Het is met de huidige krapte op de arbeidsmarkt belangrijk om regionaal aanwezig te zijn voor onze medewerkers. Met een kantoor in zowel Utrecht als Amsterdam is eFocus nu goed vertegenwoordigd in de Randstad."
Thijs Sprangers, directeur KREM:
"We zijn in 2002 begonnen als internetbureau. De afgelopen twee jaar hebben we ons gespecialiseerd in corporate social networking. Begin dit jaar hebben we ervoor gekozen om ons volledig te richten op dit aandachtsgebied. Gevolg van deze keuze was om voor onze `klassieke' internetprojecten een samenwerking aan te gaan. De relatie met eFocus was al een aantal jaren erg positief, reden te meer om met hen in gesprek te gaan over de overname van onze internetprojecten. Daarnaast biedt het belang wat eFocus in KREM Corporate Social Networking heeft genomen ons de mogelijkheid om verder te professionaliseren en te groeien om zo de specialist te worden op het gebied van corporate social networking."