Ingezonden persbericht
Fujitsu Siemens Computers lanceert nieuwe generatie proactieve ondersteuning met Questra IDM Application Suite
Remote service solution lost problemen op voordat klanten deze merken
Maarssen, 9 juli 2008 - Fujitsu Siemens Computers heeft met de uitbreiding van zijn dienstverlening met de Questra IDM Application Suite, een nieuwe generatie IT-services op de markt gezet. Met de Questra IDM Application Suite, een auto-intelligente oplossing op het gebied van remote support, zet Fujitsu Siemens Computers de traditionele reactieve servicemarkt op een achterstand, door proactief naar problemen te scannen, ze te identificeren én te verhelpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van Fujitsu Siemens Computers' eigen ontwikkeling Auto Immune Systems® (AIS) voor bedrijfskritische IT-processen. Hiermee zal de servicekwaliteit voor zowel managed services klanten als consumenten significant verbeteren.
Klanten kunnen een sterk verbeterde systeembeschikbaarheid verwachten, evenals een gelijktijdige stijging van de productiviteit en tevredenheid van de eindgebruiker. Dankzij de intelligente Questra software agents, die als een waarschuwingssysteem werken, zijn alle Fujitsu Siemens Computers producten en diensten getransformeerd in service-enabled systemen waarbij problemen direct worden verholpen of zelfs voorkomen, zonder interventie op locatie. De mogelijkheid om proactief problemen te detecteren en te verhelpen, geeft de dienstverlening van Fujitsu Siemens Computers, de toonaangevende Europese IT-leverancier, een nieuwe voorsprong. Questra zal op elk computersysteem dat door Fujitsu Siemens Computers wordt gemaakt of ondersteund, worden ingezet, waarbij de eigen PRIMERGY servers het spits afbijten.
Richard Schlauri, Executive Vice President Infrastructure Services bij Fujitsu Siemens Computers: "De complexiteit en dynamiek van IT-systemen en infrastructuren neemt nog altijd toe. Om de beschikbaarheid en beveiliging van computers en data centers te verbeteren, is actuele en gedetailleerde informatie essentieel. De Questra IDM Application Suite tilt onze dienstverlening naar een hoger niveau. Proactieve remote monitoring gecombineerd met geautomatiseerde probleemoplossing biedt een duidelijke meerwaarde voor onze klanten. Het melden van problemen via de telefoon of per e-mail aan een helpdeskmedewerker wordt hiermee verleden tijd. De huidige onderlinge communicatie tussen computersystemen is vele malen efficiënter en kan problemen voorkomen voordat ze ontstaan. Op dit moment gaat het nog om een innovatie, maar ik weet zeker dat deze technologie heel snel een standaard wordt in de IT-service markt."
Met de introductie van intelligente hardware-management voor IT-systemen en omgevingen, is Fujitsu Siemens Computers een partnership aangegaan met Questra Corporation, een toonaangevende leverancier van Intelligent Device Management (IDM) oplossingen en de eerste partner die investeringen ontving vanuit het SAP NetWeaver Fund program. Een van de belangrijkste voordelen van de Questra-oplossing is de uitgebreide mogelijkheid om problemen op te lossen. Hiervoor wordt gedetailleerde, accurate data over incidenten en systeemconfiguratie in een systeem met SAP Customer relationship Management (SAP CRM) applicatie verzameld en opgeslagen.
Emil Wang, CEO van Questra: "Fujitsu Siemens Computers heeft het concept van de IT Service Desk opnieuw gedefinieerd. Met hun 'Digitale IT Service Desk' zal Fujitsu Siemens Computer eventuele problemen al hebben gesignaleerd, onderzocht en verholpen op het moment dat concurrerende helpdesk service organisaties hun eerste traditionele helpdesk call ontvangen. Dit is het begin van een nieuw tijdperk voor - letterlijk - managed IT services: van individuele notebooks en printers tot en met bedrijfsbrede server- en storage-omgevingen."
"Fujitsu Siemens Computers loopt voorop in de IT services markt met de levering van proactieve services door de combinatie van ondersteuning voor SAP CRM klantdata en remote monitoring", zegt Jujhar Singh, Senior Vice President CRM Product Management bij SAP AG. "Hierdoor kunnen hogere service levels waargemaakt worden. De real-time configuratiedata en het juiste antwoord op incidenten, zelfs voordat deze optreden, maken Fujitsu Siemens Computers toonaangevend op het gebied van klanttevredenheid."
- Einde -
Over Fujitsu Siemens Computers:
Fujitsu Siemens Computers is de toonaangevende Europese IT-fabrikant en de marktleider in Duitsland. Met zijn strategische nadruk op innovatieve mobiliteit en producten, diensten en oplossingen voor dynamische datacenters, levert het bedrijf een uniek assortiment van producten en diensten, van notebooks en desktops tot servers en oplossingen en diensten voor de IT-infrastructuur. Fujitsu Siemens Computers is aanwezig op alle belangrijke markten van Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Zijn dienstendivisie is in 170 landen actief. Het bedrijf doet zijn voordeel met de globale samenwerking en het innovatievermogen van zijn twee aandeelhouders, Fujitsu Ltd. en Siemens AG. De nadruk ligt op de specifieke vereisten van de klanten, van grote tot kleine of middelgrote ondernemingen of privégebruikers. Fujitsu Siemens Computers is lid van het United Nations Global Compact Initiative.
Voor meer informatie over sociaal verantwoord ondernemen, bezoekt u: <:blocked::http:/>www.fujitsu-siemens.nl. Hier vindt u ook ons videoplatform met nieuws en achtergrondinformatie. Voor beeldmateriaal bezoekt u de fotoserver: <:http:>http://www.fsc-mediaserver.com/fsc-photoserver.
SAP, SAP NetWeaver and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries.
All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies.
SAP Forward-looking Statement
Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as "anticipate," "believe," "estimate," "expect," "forecast," "intend," "may," "plan," "project," "predict," "should" and "will" and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.
PR-contactpersonen:
Christiene Bouwens
Manager Marketing Communicatie
Tel : +31 (0)346 - 598 794 / +31 (0)6-533 86 091
Telefax: +31 (0)346-550152
E-mail : <:blocked::mailto:christiene.bouwens>christiene.bouwens@fujitsu-siemens.com
Marenthe de Nijs
PRima!
Tel:+31 (0)172 - 479913 / +31 (0)6-1850 1806
Telefax: +31 (0)172-479607
E-mail: <:blocked::mailto:marenthe>marenthe@primacommunicatie.nl