AutoRai

Kia verlengt samenwerking met tennistopper Rafael Nadal

(7/9/2008)
Kia Motors Corporation heeft bekendgemaakt dat het de wereldwijde samenwerking met haar merkambassadeur en regerend Wimbledon-kampioen Rafael Nadal met drie jaar heeft verlengd tot 2011. Dankzij de voortzetting van de samenwerking, heeft Kia de mogelijkheid Nadal op te laten treden in de Kia-advertenties en TV-spots wereldwijd. Ook zal Nadal tijdens enkele belangrijke autotentoonstellingen aanwezig zijn op de stand van Kia.

De associatie van Nadal met Kia ligt volledig in lijn met de grote betrokkenheid van het merk bij de tennissport. Eerder dit jaar verlengde Kia haar samenwerking met het Australian Open (één van de vier internationale âGrand Slamâ kampioenschappen) als belangrijkste sponsor tot 2013. Ook heeft Kia de relatie met het tennis verbreed door de wereldwijde sponsoring van de Davis Cup (de belangrijkste tenniscompetitie ter wereld voor teams, die dit jaar in Nederland georganiseerd zal worden). Overigens was de befaamde tennisser Andre Agassi de voorganger van Rafael Nadal als wereldwijde merkambassadeur van Kia.

Hyoung-Keun Lee, Senior Executive Vice President & COO van de International Business Division, licht de contractverlenging toe: âWij zijn buitengewoon verheugd om de samenwerking met Rafael Nadal voort te kunnen zetten. Hij wordt steeds beter en zijn dynamische inzet en toewijding voor de tennissport sluiten prima aan bij de visie die wij voor Kia hebben. Door jonge, getalenteerde atleten met een enorm potentieel op international niveau te steunen, zijn wij niet alleen in staat om ons te profileren bij belangrijke doelgroepen; ook symboliseert dat het streven naar evolutie en evolutie staat centraal bij Kia Motors.â
Ook Rafael Nadal is zeer content over de voortzetting van zijn samenwerking met Kia Motors en zegt: âIk ben trots om deze relatie met Kia Motors te kunnen continueren want ik geloof in langdurige relaties. Ik word al enkele jaren door Kia gesteund en ik ben blij om samen met Kia nog een paar jaar verder door te kunnen groeien als professionele sportman.â

De Spanjaard Nadal, 22 jaar en momenteel tweede op de wereldranglijst, veroverde de tenniswereld vanaf 2001 toen hij op 16-jarige leeftijd zijn debuut maakte. Voordat hij twintig jaar werd had hij al tien titels in de wacht gesleept, een tot dit moment ongeëvenaarde prestatie. Hij is viervoudig Roland Garros winnaar en het afgelopen weekend won hij zijn eerste Wimbledon Grand Slam-titel, waarbij hij in de finale zijn eeuwige rivaal en de nummer één van de wereld, Roger Federer, versloeg. Nadal is de eerste speler na Björn Borg in 1980, die zowel Roland Garros als Wimbledon won en hij heeft 81 achtereenvolgende wedstrijden op gravel gewonnen, een absoluut wereldrecord.

Naast tennis is Kia, ook betrokken bij dynamische sporten als voetbal en schaatsen. Kia is een EUROTOP Partner van de UEFA en de sponsoring van het Europees Kampioenschap 2008 vorige maand was daar een onderdeel van. Tevens is Kia de officiële partner van de FIFA, waartoe sponsoring van de komende twee World Cups behoort.

Cor Baltus, Managing Director van Kia Nederland: âHet beleid van actieve en dynamische betrokkenheid bij de sport wordt door ons ook op nationaal niveau doorgetrokken. In ons land is Nederlands meest succesvolle autocoureur Jeroen Bleekemolen onze merkambassadeur. Daarnaast is Kia Nederland sinds 2004 zeer nadrukkelijk betrokken bij de internationale schaatssport. Het Kia-logo staat op de pakken van meer dan 200 schaatsers, onder meer uit Korea, de Oekraïne en Hongarije. Met deze sponsoring leveren wij een bijdrage aan de ontwikkeling van de schaatssport in de breedte.â

Kia Motors heeft zich duidelijk geprofileerd als een maatschappelijk betrokken automerk met sportieve aspiraties.