Kia verlengt samenwerking met tennistopper Rafael Nadal
(7/9/2008)
Kia Motors Corporation heeft bekendgemaakt dat het de wereldwijde
samenwerking met haar merkambassadeur en regerend Wimbledon-kampioen
Rafael Nadal met drie jaar heeft verlengd tot 2011. Dankzij de
voortzetting van de samenwerking, heeft Kia de mogelijkheid Nadal op
te laten treden in de Kia-advertenties en TV-spots wereldwijd. Ook zal
Nadal tijdens enkele belangrijke autotentoonstellingen aanwezig zijn
op de stand van Kia.
De associatie van Nadal met Kia ligt volledig in lijn met de grote
betrokkenheid van het merk bij de tennissport. Eerder dit jaar
verlengde Kia haar samenwerking met het Australian Open (één van de
vier internationale âGrand Slamâ kampioenschappen) als belangrijkste
sponsor tot 2013. Ook heeft Kia de relatie met het tennis verbreed
door de wereldwijde sponsoring van de Davis Cup (de belangrijkste
tenniscompetitie ter wereld voor teams, die dit jaar in Nederland
georganiseerd zal worden). Overigens was de befaamde tennisser Andre
Agassi de voorganger van Rafael Nadal als wereldwijde merkambassadeur
van Kia.
Hyoung-Keun Lee, Senior Executive Vice President & COO van de
International Business Division, licht de contractverlenging toe: âWij
zijn buitengewoon verheugd om de samenwerking met Rafael Nadal voort
te kunnen zetten. Hij wordt steeds beter en zijn dynamische inzet en
toewijding voor de tennissport sluiten prima aan bij de visie die wij
voor Kia hebben. Door jonge, getalenteerde atleten met een enorm
potentieel op international niveau te steunen, zijn wij niet alleen in
staat om ons te profileren bij belangrijke doelgroepen; ook
symboliseert dat het streven naar evolutie en evolutie staat centraal
bij Kia Motors.â
Ook Rafael Nadal is zeer content over de voortzetting van zijn
samenwerking met Kia Motors en zegt: âIk ben trots om deze relatie met
Kia Motors te kunnen continueren want ik geloof in langdurige
relaties. Ik word al enkele jaren door Kia gesteund en ik ben blij om
samen met Kia nog een paar jaar verder door te kunnen groeien als
professionele sportman.â
De Spanjaard Nadal, 22 jaar en momenteel tweede op de wereldranglijst,
veroverde de tenniswereld vanaf 2001 toen hij op 16-jarige leeftijd
zijn debuut maakte. Voordat hij twintig jaar werd had hij al tien
titels in de wacht gesleept, een tot dit moment ongeëvenaarde
prestatie. Hij is viervoudig Roland Garros winnaar en het afgelopen
weekend won hij zijn eerste Wimbledon Grand Slam-titel, waarbij hij in
de finale zijn eeuwige rivaal en de nummer één van de wereld, Roger
Federer, versloeg. Nadal is de eerste speler na Björn Borg in 1980,
die zowel Roland Garros als Wimbledon won en hij heeft 81
achtereenvolgende wedstrijden op gravel gewonnen, een absoluut
wereldrecord.
Naast tennis is Kia, ook betrokken bij dynamische sporten als voetbal
en schaatsen. Kia is een EUROTOP Partner van de UEFA en de sponsoring
van het Europees Kampioenschap 2008 vorige maand was daar een
onderdeel van. Tevens is Kia de officiële partner van de FIFA,
waartoe sponsoring van de komende twee World Cups behoort.
Cor Baltus, Managing Director van Kia Nederland: âHet beleid van
actieve en dynamische betrokkenheid bij de sport wordt door ons ook op
nationaal niveau doorgetrokken. In ons land is Nederlands meest
succesvolle autocoureur Jeroen Bleekemolen onze merkambassadeur.
Daarnaast is Kia Nederland sinds 2004 zeer nadrukkelijk betrokken bij
de internationale schaatssport. Het Kia-logo staat op de pakken van
meer dan 200 schaatsers, onder meer uit Korea, de Oekraïne en
Hongarije. Met deze sponsoring leveren wij een bijdrage aan de
ontwikkeling van de schaatssport in de breedte.â
Kia Motors heeft zich duidelijk geprofileerd als een maatschappelijk
betrokken automerk met sportieve aspiraties.
AutoRai