BedrijfsautoRAI

Truckland Noord-Holland betrekt nieuwe vestiging in Amsterdam-Amstel

(7/9/2008)
Aan de verhuizing van de Truckland-vestiging in Amsterdam-Amstel gingen de nodige gesprekken, plannen en ideeën vooraf, tot het definitieve besluit volgde om een modern bedrijfspand aan de Joan Muyskenweg 32A om te bouwen. Daar beschikken de technici van de multimerken-truckdealer vanaf deze week over een ruim onderkomen en is er een eind gekomen aan Amsterdams oudste DAF-vestiging aan de Johann Siegerstraat.
Meer dan een halve eeuw geleden opende DAF haar eerste Amsterdamse dealerbedrijf in het industriegebied Amstel. DAF Amsterdam, zoals het bedrijf heette, richtte zich op het leveren en onderhouden van vrachtautoâs, aanhangers, opleggers en bussen van het Eindhovense merk. Twee jaar later kwamen daar voor een korte periode personenwagens bij, maar die verhuisden naar een ander adres. De vestiging aan de Johann Siegerstraat legde later de basis voor het huidige Truckland Noord-Holland met vestigingen in Amsterdam-Westpoort, Beverwijk, Zaandam, en meer recent Schiphol en Velsen-Noord.

Directeur Frans van Voorst Vader, die op 1 juli zijn 25-jarig jubileum bij het bedrijf vierde, verrichte de officiële opening en liet zich daarin bijstaan door Amstel-Service Manager Jos van den Berg. âJos is één van de oudgedienden binnen deze vestiging, net als Peter Koopmans. Zij hebben samen een lange staat van dienst en staan voor de werkwijze zoals die altijd in Amstel gold. Klanten waren altijd bijzonder te spreken over de sfeer en de werkwijze van dit bedrijf. Maar de tijd ging voort en het pand kon daarin niet meegroeien. Er moest meer en meer worden geïmproviseerd door de technici die er werkten. Ik vergeleek Truckland Amstel nog wel eens met een dorpsgarage, waar iedereen met van alles terecht kon en waar de mannen er altijd weer alles aan deden om het probleem voor de klant op te lossen. Het zijn vaklui van de oude stempel die met elkaar de schouders eronder zetten en een klant nooit zullen laten staan.

"Maar het pand verouderde steeds verder en lange tijd hebben wij er over gedacht om het op te knappen naar de huidige stand van de techniek. Een lastig en lang traject waar veel bij komt kijken. Je moet rekening houden met allerhande regels en wetten, je zult het pand âdeels- moeten sluiten om het te kunnen verbouwen en tegenwoordig moet je ook nog eens kijken of je dan nog in een groene zone zit waar ook oudere vrachtautoâs mogen komen. Milieuwetgeving maakt het immers niet altijd mogelijk om met oudere voertuigen op iedere gewenste plaats in de stad te komen.

"Gedurende dat traject wees de eigenaar ons op de mogelijkheden van dit pand aan de Joan Muyskenweg 32A. Op slechts 500 meter van ons oude pand, dus in hetzelfde gebied, binnen een groene zone en op een zichtlocatie langs de A10. Juni vorig jaar ondertekenden wij het huurcontract en na het verkrijgen van alle vergunningen kon de aannemer aan de slag. Zo ontstond een moderne garage met alle faciliteiten op het gebied van serviceverlening aan de bedrijfswagens van IVECO, DAF, Ginaf en Fiat, die wij vertegenwoordigen. Bijzonder was in dat kader dat de âMannen van Amstel â zoals ik ze noem, ook een groot deel van de verhuizing zelf hebben gedaan. In één woord âfantastischâ en het geeft iets aan over de teamgeest die hier heerst. Met het âNieuwe Amstelâ kunnen wij de komende periode weer prima verder en onze klanten en passanten de service verlenen zoals ze altijd van ons zijn gewend. Voor de medewerkers is de overgang van oud naar nieuw een verschil van dag en nachtâ, aldus een trotse Truckland-directeur Frans van Voorst Vader.

The European Road Transport Show 2007