Gemeente Spijkenisse


Een parkeerontheffing voor de caravan via internet

25 juni 2008

begin Logo Digitaal Loket
Binnenkort gaat de vakantieperiode van start. Veel mensen hebben een caravan, die ze graag voor hun huis stallen om gemakkelijk te kunnen in- en uitladen. Dan is het handig om te weten dat een caravan maximaal drie dagen op de openbare weg mag staan. Daarna is een tijdelijke parkeerontheffing van de gemeente nodig. En die is tegenwoordig heel gemakkelijk aan te vragen via het Digitaal Loket.

Het enige wat daarvoor nodig is, is een aansluiting op het internet en een DigiDcode. Deze persoonlijke inlogcode kan worden aangevraagd via de website van Digid.

Steeds meer producten online
De tijdelijke parkeerontheffing is een van de (steeds meer) producten die via het Digitaal Loket kunnen worden aangevraagd. Zo kunnen tegenwoordig bijvoorbeeld afschriften uit de gemeentelijke basisadministratie worden aangevraagd, nodig om een kind op zijn of haar nieuwe school in te schrijven.

Daarnaast kunnen afspraken worden gemaakt voor een bezoek aan de balies in het stadhuis, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een paspoort; dat scheelt wachttijd.

Verbetering dienstverlening
De gemeente Spijkenisse werkt volop aan de verbetering van de dienstverlening. `Zaken doen' met de gemeente via de gemeente speelt daarbij een belangrijke rol. Op dit moment zijn 25 producten volledig thuis af te handelen, zonder dat mensen daarvoor naar het stadhuis hoeven. Dit aantal wordt voortdurend uitgebreid. Bovendien is van ruim 300 producten informatie beschikbaar in het Digitaal Loket. Niet voor niets is de slogan dan ook: het Digitaal Loket, dat klikt snel.