Webgains lanceert Page Peel-technologie
Waarmee adverteerders nieuwsgierigheid kunnen opwekken en publiceerders ruimte kunnen besparen
LONDON, 20080704 -- Webgains, een divisie van ad pepper media International N.V. en één van de snelst groeiende netwerken voor affiliatemarketing in Europa, kondigt vandaag de lancering van zijn slimme, nieuwe `Page Peel'-technologie aan. `Page Peel' biedt merchants een unieke manier om klanten te bereiken en affiliates om de ruimte op hun website maximaal te benutten.
`Page Peel' spoort webgebruikers aan een webpagina `om te bladeren' door met de muisaanwijzer over het `ezelsoortje' in de rechterbovenhoek te gaan, zodat er een creatieve advertentie tevoorschijn komt. Dit is een unieke en subtiele manier om de toegankelijke paginaruimte te vergroten en de tijd die een gebruiker op de website verblijft te verlengen. `Page Peel' biedt affiliates de vrijheid webruimte te besparen, terwijl de effectieve paginagrootte wordt vergroot voor `kiekeboe'-advertenties. Tevens biedt `Page Peel' affiliates de mogelijkheid om meerdere advertenties op hun sites te laten rouleren.
'Page Peel' biedt merchants een merkassociatie met een geweldig, nieuw, interactief advertentieformaat, in combinatie met meer siteruimte voor belangrijke affiliates, waarmee de advertentiekosten sneller kunnen worden terugverdiend. Samen met het commissiegebaseerde, cost-per-action-kostenmodel vormt `Page Peel' een geavanceerde manier van on-linemarketing met een laag risico. `Page Peel' is opgenomen in de kosten van de `supported of `fully managed' Webgains-oplossingen en is voor een eenmalige prijs van 100 euro* ook beschikbaar voor klanten die het beheer in eigen hand houden.
De technologie kan op meerdere domeinnamen worden geïnstalleerd en Webgains belooft een uitzonderlijk eenvoudige setup in slechts vijf minuten. Het advertentiescript van `Page Peel' wordt door alle webbrowsers ondersteund aangezien het gebruik maakt van Adobe Flash Player. Op deze manier biedt het toegang tot 98% van alle internetgebruikers.
`Page Peel' werd tijdens de A4U Awards (www.a4uawards.com/award_categories.php), het branche-evenement binnen de affiliatemarketing, op 5 juni in het Sheraton Park Lane Hotel in Londen al genomineerd voor de `Best Use of Creative' Award.
De kantoorgroothandel Viking Direct (www.viking-direct.co.uk), onderdeel van het concern Office Depot, gaat `Page Peel' al testen. Gary Thompson E-Commerce Manager, UK & Ireland, legt uit waarom:
"Als men naar de beschikbare creatieve formaten kijkt die adverteerders de afgelopen jaren tot hun beschikking hadden, blijkt dat de ruimte werd gedomineerd door pop-ups die door bezoekers soms niet worden gewaardeerd. Advertenties die door de gebruiker zelf kunnen worden onthuld, zijn niet alleen discreet, maar werken ook echt verleidelijk. Het is bovendien heel gemakkelijk om dit soort advertenties te installeren. Wij zijn benieuwd wat het responspercentage voor onze marketing kan betekenen," aldus Gary Thompson.
Robert Glasgow, de Managing Director van Webgains, is van mening dat het creatieve element de sleutelrol speelt:
"Bij affiliatemarketing gaat het meestal over wat het oplevert en niet zozeer over de creativiteit. Wij stellen deze aanname op de proef met de introductie van geavanceerde formats. Bezoekers zijn dol op interactiviteit en met `Page Peel' kunnen adverteerders en affiliates dit op een eenvoudige, snelle en betaalbare manier realiseren."
-Einde-
Over Webgains
Webgains werd in 2004 opgericht en is één van de toonaangevende netwerken voor affiliatemarketing binnen Europa. Het bedrijf biedt een zeer effectieve combinatie van gebruiksvriendelijke technologie en toonaangevend campaignmanagement. Met vestigingen in het VK, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zweden, Denemarken, Nederland en USA is Webgains het snelst groeiende affiliatenetwerk in Europa en maakt het grensoverschrijdende transacties mogelijk voor zowel affiliates als merchants. Webgains is een onderdeel van ad pepper Media N.V., de pan-Europese on-linemarketingspecialist.
Neem voor aanvullende informatie contact op met:
Sheema Luca, International Marketing Director
Tel: +44 (0)207 269 1228; E-mail: sheema@webgains.com
Ingezonden persbericht