Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Sponsorverbintenis gaat het derde jaar in
Grote Clubactie en Vacansoleil versterken de onderlinge banden

4 juli 2008 ­ De samenwerking tussen de Grote Clubactie en Vacansoleil gaat in 2008 het derde jaar in. Beide partijen voelen zich goed bij elkaar. Daarom wordt de samenwerking intensiever. In toenemende mate zullen vakantielocaties van Vacansoleil een rol gaan spelen bij activiteiten van de Grote Clubactie.

De samenwerking tussen de Grote Clubactie en Vacansoleil vindt zijn oorsprong drie jaar geleden, blikt Vacansoleildirecteur Bart van der Linden terug. "Vanaf eind jaren negentig zijn we bewust bezig geweest om de kracht van ons merk verder uit te bouwen en het een diepere lading te geven. Een grotere sociale en maatschappelijke betrokkenheid hoort daar zeker bij. Zo ontstond de band met de Grote Clubactie: een organisatie die al decennia lang staat voor een grote maat- schappelijke betrokkenheid. Ga maar na: maar liefst tachtig procent van de opbrengsten van deze loterij vloeit terug in de verenigingskas. Dat spreekt ons enorm aan: het verenigingsleven, als bron van sociale contacten en een actieve en gezonde levensstijl, verdient het om ondersteund te wor- den. Dat de Grote Clubactie daarnaast nadrukkelijk aanwezig is binnen onze doelgroep ­ gezinnen met jonge kinderen ­ geeft uiteraard nog een extra dimensie aan onze samenwerking."

Veel raakvlakken
Ook Silvia van den Heuvel van de Grote Clubactie is tevreden over de eerste twee jaar van de samenwerking tussen beide partijen. "Door de samenwerking met Vacansoleil hebben we ons prijzenpakket nóg aantrekkelijker weten te maken met mooie vakanties en reischeques. De Grote Clubactie en Vacansoleil hebben veel raakvlakken. Net als bij een vereniging draait het bij vakantie om samenzijn. Vaak ook om actief bezig zijn met elkaar. Dat gegeven sprak ons meteen aan."

Samen naar buiten
Plannen voor een intensievere samenwerking in dit derde jaar van de sponsorovereenkomst zijn er volop. Bart van der Linden: "We willen in toenemende mate samen naar buiten treden. Zo zijn we van plan om de Nederlandse locaties van Vacansoleil een rol te laten spelen in diverse activiteiten van de Grote Clubactie. Daarbij kun je denken aan een feestelijke uitreiking van het eerste lot, een landelijke verenigingsdag, en diverse sportieve clinics voor de beste lotenverkopers. Mogelijkheden te over!"

Over Vacansoleil
Vacansoleil Camping Holidays is met zijn luxe kampeervakanties (110.000 boekingen per jaar) marktleider op het Europese continent, met verkoopkantoren in negen Europese landen. Vacansoleil biedt, met driehonderd campings in vijftien landen, vakantiegangers een zeer ruime en ook voordelige keus. De Consumentenbond heeft Vacancoleil uitgeroepen tot de voordelig- ste aanbieder van luxe campingvakanties. Sinds 2006 is Vacansoleil hoofdsponsor van de Grote Clubactie en steunt de actie met geld en prijzen. Voor meer informatie: www.vacansoleil.nl Over de Grote Clubactie
Als not-for-profit organisatie levert de Grote Clubactie een belangrijke bijdrage aan een gezonde samenleving door het Nederlandse verenigingsleven te ondersteunen bij het werven van fondsen. Verenigingen zijn belangrijk voor de beweging, ontspanning en sociale contacten van miljoenen mensen. Al 35 jaar lang organiseert de Grote Clubactie een loterij waarvoor verenigingen, stichtin- gen en instellingen loten kunnen verkopen. Van de lotenverkoop gaat 80% naar de clubkas van de deelnemende verenigingen.

Noot voor redacties:

Informatie voor de pers,