McDonald's 'brengt mensen bijeen als nooit tevoren' voor Olympische Spelen van 2008 in Beijing
03/07/2008 14:10
PR Newswire
OAK BROOK, Illinois, July 3 /PRNewswire/ --
- Meer dan 200 McDonald's Champion Kids
- Twee miljoen spelers van The Lost Ring
- Olympische atleten Tyson Gay, Alexandre Despatie en Edwin Moses
- 1400 leden Olympic Champion Crew McDonald's
Mary Dillon, Global Chief Marketing Officer van McDonald's, die vandaag
in een webcast de Olympische sponsoring van McDonald's in 2008 "de meest
innovatieve ooit" heeft genoemd, heeft de plannen van het bedrijf beschreven
om voor klanten van over de hele wereld de Olympische Spelen tot leven te
brengen. McDonald's, al 40 jaar een trotse partner van de Spelen, heeft
unieke programma's voor Beijing gecreëerd, die variëren van een unieke
mogelijkheid voor kinderen tot een modern Alternate Reality Game (ARG) op
internet met Olympische atletieklegende Edwin Moses.
"In de geest van de Olympische Spelen brengen we door middel van
innovatieve programma's over de he
le wereld mensen bijeen als nooit tevoren,"
zei Dillon.
Dillon presenteerde televisievoorbeelden van over de hele aarde,
inclusief een wereldwijde tv-reclame die de geest van eenheid die de
Olympische Spelen vertegenwoordigen, vangt en de rol die McDonald's speelt in
het voeden van de atleten als Officieel Restaurant van de Olympische Spelen.
Ze toonde ook een Canadese tv-reclame die ouders van atleten eert. Een andere
advertentie, uit Australië, wordt gekenmerkt door de vreugde van een echte
Champion Kid van McDonald's die wordt uitgekozen om naar Beijing te gaan.
Het programma van de McDonald's Champion Kids(TM) is onderdeel van de
voortdurende toewijding van het bedrijf aan het welzijn van kinderen door
jonge mensen wereldwijd te laten meedoen aan activiteiten die zich richten op
lichaam en geest.
-- Meer dan 200 kinderen uit 40 landen zullen naar Beijing reizen voor
een exclusieve mogelijkheid om de Spelen te ervaren, atleten te ontmoeten,
het Olympisch Dorp te bezoeken en de wonderen van China te zien
.
-- Landen hebben het selectieproces van hun deelnemers bepaald door
middel van een combinatie van activiteiten die hun fysieke, mentale en
verbale vaardigheden testen.
-- Vele kinderen zullen ook dienst doen als jeugdcorrespondenten die over
hun verhalen en ervaringen berichten aan de media in hun woonplaats.
The Lost Ring, een ARG gecreëerd door McDonald's in samenwerking met de
wereldberoemde spelontwerper Jane McGonigal, de interactieve
marketingspecialist AKQA en het Internationaal Olympisch Comité, licht de
nieuwe aanpak van het bedrijf toe om de jeugdcultuur van de wereld te
engageren en te verbinden.
-- The Lost Ring vertegenwoordigt de grootste ARG die ooit is gespeeld,
met meer dan twee miljoen deelnemers die in meerdere talen online
samenwerken, afkomstig zijn uit 100 landen en samenkomen in Beijing.
-- Olympisch goudenmedaillewinnaar atletiek, Edwin Moses, onthulde zijn
identiteit als blogger i
n The Lost Ring.
-- In de geest van de gemeenschap die het spel vertegenwoordigt, zal
McDonald's nog eens US$ 100.000 doneren aan Ronald McDonald House
Charities(TM) Earthquake Relief in China.
Via het programma Olympic Champion Crew van McDonald's, een oude
Olympische traditie van McDonald's, erkent en beloont het bedrijf de
topwerknemers van zijn restaurant.
-- 1400 van de allerbeste werknemers in de restaurants van McDonald's van
over de hele wereld zullen naar Beijing reizen om 's werelds beste atleten en
duizenden anderen te bedienen bij de vier nieuwe Olympische restaurants van
McDonald's.
-- Om hun vaardigheden en de gedeelde Olympische idealen van teamwork en
uitmuntendheid te vieren, zal McDonald's in Beijing tijdens zijn
persevenement op 7 augustus een Big Mac Building-competitie voorzitten. Deze
sterren van de McDonald's-restaurants zullen concurreren om Big Macs van de
hoogste kwaliteit te maken.
-- De Olympic Champion Crew werd uitgenodigd om een korte video op te
nemen waarin hun eigen verhaal en ervaring worden verteld -- en geeft
uitdrukking aan hun Olympische geest. De beste video's van "Olympische geest
van McDonald's" zullen op 7 juli op mcdonalds.com worden gepubliceerd en
zullen daar vier weken lang te zien zijn, waarbij het publiek wordt
uitgenodigd om op hun favorieten te stemmen.
Er zullen vier nieuwe Olympische restaurants van McDonald's worden
geopend. Hieronder is er één gevestigd in het Olympische Dorp om de atleten
te bedienen, één in het hoofdperscentrum voor de meer dan 30.000 media die
ter plekke worden verwacht en twee voor toeschouwers op de Olympic Green.
Klanten zullen een verscheidenheid aan producten vinden, van oude favorieten
als de Egg McMuffin(TM), de Big Mac(TM) en World Famous Fries(TM) tot
kwaliteitsmaaltijden met kip, salades, appeltaarten en corncups, een
plaatselijke Chinese specialit
eit.
McDonald's-restaurants over de hele wereld zullen nieuwe gerechten
introduceren om de Olympische Spelen te vieren, inclusief een Beijing Burger,
Caramel en Banana Sundae en Rice Sticks in Latijns-Amerika, en de reeks
McFresh in Rusland met sandwiches met kip en vis en een garnalensalade. In de
VS zal McDonald's zijn recent gelanceerde Southern Style Chicken promoten met
negen Olympische en Paralympische atleten op de verpakking. In Australië kent
de campagne "Flavor of the Games" tijdens de Spelen vijf verschillende
burgers: The American, The Euro, The African, The Asian en The Australian.
Activiteiten van McDonald's in China
Phyllis Cheung, Chief Marketing Officer van McDonald's China, heeft de
activiteiten in het gastland uiteengezet. Ze beschreef campagnes van het
restaurant, allianties met atleten en hun Olympische televisiereclame die
zich richt op teamwork en uitmuntendheid, een juichcompetitie voor
consumenten, evenals plaatselijke programma's waarbij werknemers en klanten
van het restaurant uit heel China betrokken zijn.
Voor de allereerste keer
werkt McDonald's China samen met CCTV, het grootste televisienetwerk in China
en de officiële omroep van de Spelen van 2008, om een programma van 12
maanden te maken waarin de reis van McDonald's Champion Kids in China wordt
gevolgd tot aan en tijdens de Spelen.
Geschiedenis McDonald's Olympische Spelen
McDonald's werd in 1976 een officiële sponsor van de Olympische Spelen en
heeft zich al lang verbonden aan de Olympische beweging. Op de Olympische
Winterspelen van 1968 heeft McDonald's hamburgers vervoerd naar Amerikaanse
atleten die meededen in Grenoble, Frankrijk, nadat ze gemeld hadden dat ze
heimwee hadden naar het eten van McDonald's. Sindsdien heeft het bedrijf zijn
gevarieerde menu geserveerd aan miljoenen atleten, coaches, hun familie en
hun fans. De Olympische Spelen van 2008 in Beijing markeren de zesde
Olympische Spelen van McDonald's als wereldwijde partner en de zevende als
officieel re
staurant van de Olympische Spelen. Het huidige sponsorschap van
McDonald's zal voortduren tot de Spelen van 2012 in Londen.
Over McDonald's
McDonald's is de leidende wereldwijde voedingswarenleverancier met meer
dan 30.000 plaatselijke restaurants in meer dan 100 landen. Meer dan 75
procent van de restaurants van McDonald's wereldwijd zijn eigendom van en
worden geleid door franchisenemers en dochterondernemingen. Bezoek onze
website op http://www.mcdonalds.com om meer te weten te komen over het
bedrijf.
Om de webcast van vandaag te zien en meer te weten te komen over de
Olympische sponsorprogramma's van McDonald's, gaat u naar
http://www.iian.ibeam.com/events/mcdo001/26993 of bezoek het Olympic Resource
Center van McDonald's op http://www.mcdepk.com/2008OlympicGames
CONTACTEN:
Suzanne Valliere, McDonald's
+1-630-623-7555
suzanne.valliere@us.mcd.com
Molly Lynch, GolinHarris
+1-515-450-8668
mlynch@golinharris.com
Website: http://www.mcdonalds.com
Suzanne Valliere van McDonald's, +1-630-623-7555, suzanne.valliere@us.mcd.com; of Molly Lynch van GolinHarris, +1-515-450-8668, mlynch@golinharris.com, voor McDonald's. Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990916/MCDLOGO, AP Archive: http://photoarchive.ap.org, PRN Photo Desk, photodesk@prnewswire.com
-