Ingezonden persbericht




Den Haag, 3 juli 2008

Nederlandse jongeren testen massaal hun Dingesfactor

Recent onderzoek van Hi wees uit dat 16% van de jongeren een Dinges is. Sinds het uitkomen van dit onderzoek heerst er onder jongeren 'grote angst' of zij tot deze groep behoren. Ze willen geen Dinges zijn, maar het is lastig om er achter te komen of je er een bent. Daarom zijn ze massaal hun 'Dingesfactor' gaan testen op de vorige week gelanceerde online Dingesfactor-test. In korte tijd werden via de online tool een record aantal van ruim 1,3 miljoen uitnodigingen verstuurd om de persoonlijke Dingesfactor te testen bij vrienden en kennissen. http://dinges.hi.nl/

Dingesfactor-test
De grootste nachtmerrie van jongeren is om een Dinges te worden. Daarom hebben Hi en Hyves een test ontworpen waarmee getest kan worden in welke mate iemand een Dinges is. De online tool werkt via Hyves. Na het invullen van een aantal persoonlijke kenmerken, kun je een verpixelde foto van jezelf naar je Hyves vrienden sturen van wie je wilt weten of hij/zij jou herkent (of niet). Door middel van het beantwoorden van enkele vragen moeten je vrienden zien te achterhalen met wie ze te maken hebben. Hoe meer vragen ze fout beantwoorden, des te grotere Dinges jij bent.

Wat is een Dinges?
Als mensen weinig contact zoeken met hun vrienden, dan worden ze vaak 'Dinges' genoemd, omdat vrienden even niet op hun naam komen. Een Dinges ziet bellen als noodzakelijk kwaad. Driekwart van hen heeft er geen probleem mee zijn mobiel uit te zetten en kan een leven zonder goed voorstellen. Ze sms'en meestal als antwoord op een ontvangen sms, maar zelden spontaan (69%). Gemiddeld stuurt een Dinges 34,4 sms'jes per maand en heeft hij 41 contacten in de mobiele telefoon staan. De meeste Dingessen zijn mannen (66%) tussen de 26 en 29 jaar.

*Een groep experts bracht onder het pseudoniem 'professor H.I.D. Inges', in samenwerking met onderzoeksbureau PanelWizard, het sms- en mobiele telefoongebruik van Nederlandse jongvolwassenen in kaart. Het persbericht over dit onderzoek vindt u hier http://pic.vicinity.nl/click.php?pom .

Voor meer informatie over een Dinges of over de andere profielen die uit het onderzoek naar voren kwamen, klikt u hier http://pic.vicinity.nl/click.php?pom .


- Einde persbericht -

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht