AutoRai

Positieve half jaar resultaten Citroën Nederland

(7/3/2008)
In het eerste half jaar van 2008 heeft Citroën Nederland in een groeiende personen- en bedrijfswagenmarkt 1300 Citroëns méér verkocht dan in 2007, dit resulteert in een marktaandeel van 4,9%.

De Citroën C1 ziet voor het derde achtereenvolgende jaar het marktaandeel stijgen. Met 4000 verkochte exemplaren is het huidig marktaandeel 1,4% tegen 1,1% in 2007. Door de geringe emissie (minder dan110gr/km) en energielabel A is deze kleinste Citroën de schoonste en zuinigste in de markt!

Succes is er ook in het MPV segment waar de Citroën C4 Picasso (vijf én zeven plaatsen) met 5000 verkochte autoâs de koppositie blijft behouden; het marktaandeel neemt toe met 1,7%.

Na een geslaagde introductie in maart zijn er inmiddels 2000 klantenorders voor de nieuwe Citroën C5 Sedan. Met de eerder deze maand geïntroduceerde C5 Tourer, die iets meer dan de helft van het totale aantal C5 verkopen voor zijn rekening zal nemen, verwacht Citroën dit succes verder uit te bouwen.

Verder liggen de orders voor de in mei geheel vernieuwde Citroën Berlingo personen- en bedrijfswagen geheel in lijn met de objectieven. Deze vrolijke en praktische auto trekt veel mensen aan.

In de bedrijfswagenmarkt stijgt het marktaandeel van Citroën van 4,7% naar 5,3%, dankzij de nieuwe Citroën Nemo en de Jumpy, in november vorig jaar nog verkozen tot Van of the Year 2008.

Arnaud de Lamothe, Algemeen Directeur van Citroën Nederland, is positief gestemd; âWij verwachten de goede resultaten in de tweede helft van dit jaar voort te zetten, dankzij een stijging van de orderportefeuille met 15% ten opzichte van vorig jaar. Bovendien zullen we dan ook goed het effect merken van onze introducties in het eerste semester.â