Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
5 DAYS OFF: BOOT ALS 5e FESTIVALLOCATIE, TIJDSCHEMA NU OPENBAAR
Volgende week woensdag gaat 5 days off van start. Van woensdag 2 tot en met zondag 6 juli staan Melkweg, Paradiso, Nederlands Instituut voor Mediakunst en Heineken Music Hall in het teken van elektronische muziek en andere elektronische kunstvormen.
5 days off, dat een echt stadsfestival wil zijn, breidt dit jaar uit met een vijfde, mobiele locatie: de Refreshing Sounds boot! Op woensdag, donderdag en vrijdag zal de boot twee maal per avond ruim een uur door de Amsterdamse grachten varen. Op de boot draaien onder andere Joost van Bellen, Bart Skils, 2000 and One, Mala en Mr. Wix in een speciale 'silent disco' setting. De boottochten zijn gratis toegankelijk voor bezoekers van het festival, mits ze zich tijdig melden bij de speciale balie. De Refreshing Sounds boot wordt mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Heineken.
Vanaf vandaag is het tijdschema van 5 days off te vinden op de website: www.5daysoff.nl. Het grote plannen kan dus gaan beginnen en de fanatieke 5 days off bezoeker kan zijn route langs alle artiesten gaat uitstippelen.
De passe-partouts voor 5 days off waren zo goed als op, maar om meer mensen de gelegenheid te geven niets van het festival te missen zijn er vanaf vandaag extra passe-partouts in de verkoop. Daarnaast is er een aantal kaarttypes bijgekomen, want op woensdag en zondag zullen voor het nachtprogramma ook losse kaarten per locatie (Melkweg / Paradiso) worden verkocht. Deze zijn alleen verkrijgbaar aan de deur van de zaal vanaf middernacht, tenzij het programmaonderdeel op voorhand is uitverkocht. Ook op zondag zal er bij Paradiso een goedkopere nachtkaart te verkrijgen zijn, waarmee mensen die CSS missen alsnog naar onder andere The Presets en Midnight Juggernauts kunnen.
Vanaf vandaag zijn de nieuwe 5 days off t-shirts online te bestellen op www.freshcotton.com
Deze exclusieve shirts werden ontworpen door K&F grafisch ontwerpers, die voor het tweede jaar verantwoordelijk zijn voor de campagne van 5 days off.
Myspace ondersteunt 5 days off deze week met een speciale actie, de hele muzieksite van Myspace wordt 'overgenomen' door 5 days off en er zijn passe-partouts te winnen.
http://nl.myspace.com
5 days off wordt mede mogelijk gemaakt door Heineken Refreshing Sounds.
Het 5 days off MEDIA programma wordt mede mogelijk gemaakt door NFPK+ en Mondriaan Stichting
"Optofonica presents: Crosswire" is een produktie van 5 Days Off Media in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Mediakunst.
---
Ingezonden persbericht