Gratis administratiepakket voor Vereniging van Eigenaren op VVEgemak
AMSTERDAM, 20080702 -- Vanaf 1 mei zijn Vereniging van Eigenaren (VvE) door het ministerie van VROM verplicht gesteld om een reservefonds op te zetten waaruit algemene onderhoudskosten worden betaald. Een reservefonds opstarten en bijhouden brengt extra kosten met zich mee. Naast de maandelijkse bijdragen aan het reservefond, heeft niet iedereen de middelen om een professionele beheerder te bekostigen. 'VVEgemak' is een reactie op deze nieuwe regel om het leden van een VvE gemakkelijk te maken. Als lid van een VvE kun je eenvoudig en kosteloos een administratie opzetten en bijhouden op www.VVEgemak.nl.
Vanaf vandaag kunnen leden van een VvE gratis gebruik maken van een online administratiepakket op www.VVEgemak.nl. Een gemakkelijk en voor iedereen te begrijpen hulpmiddel waarmee elke VvE te beheren is.
Hiervoor heb je géén administratieve achtergrond nodig; uitleg en voorbeelddocumenten worden getoond bij de stappen die genomen worden om een administratie op te starten en een reservefonds te beheren. Na het invullen van de gevraagde informatie worden berekeningen automatisch voor je gemaakt.
Het doel van `VVEgemak' is samen te werken met onder andere gemeenten en het ministerie om meer informatiebronnen en hulpdiensten voor leden van een VvE beschikbaar te krijgen. In de komende maanden worden nieuwe functies aan de website toegevoegd om het gemak voor leden van VvE's te vergroten en zo de kosten voor de VvE's laag te houden.
EINDE
Meer informatie is te vinden op www.VVEgemak.nl. U kunt ook een e-mail sturen aan persbericht@VVEgemak.nl of bellen met VVEgemak.nl op t. + 31(0) 20 716 3118