Ingezonden persbericht
Persbericht
Diemen, 2 juli 2008
Nieuw administratiesysteem collectieve pensioenen voor Generali
Generali heeft onlangs met succes haar nieuwe administratiesysteem voor collectieve pensioenen, Maia
Collectief, geïmplementeerd. "Het betekent niet alleen het vervangen van het oude back-officesysteem.
Met deze stap vooruit waarborgen we vooral ook dat we in de toekomst een dienstverlening kunnen
bieden die hoort bij een pensioenspecialist. Bovendien kunnen we hiermee efficiënter werken," aldus
Gerrit Nolles, Directeur Leven bij Generali. De pensioen- én inkomensverzekeraar investeert met Maia
Collectief in een innovatief back-officesysteem, waarbij niet alleen Generali profiteert van haar verbeterde
administratieve performance, maar belangrijker nog- zeker ook het met Generali samenwerkend
intermediair en haar relaties.
Klaar voor de toekomst
Gerrit Nolles: "Als dé specialist op het gebied van Pensioen en Inkomen onderzoeken we voortdurend hoe we
onze dienstverlening aan het met Generali samenwerkend intermediair kunnen verbeteren. Het beschikken over
een kwalitatief goed, gebruiksvriendelijk en eenvoudig aan te passen administratiesysteem is hierbij van groot
belang. Met de komst van ons nieuwe, innovatieve back-officesysteem voor collectieve pensioenen kunnen we
onze dienstverlening dan ook verder optimaliseren. Met het systeem op de achtergrond, dat ook gebruikt wordt
door een viertal grote en middelgrote verzekeraars, kunnen we een nog betere invulling geven aan het leveren
van producten en diensten die we aanpassen aan de wensen en behoeften van onze klanten. In combinatie met
onze persoonlijke dienstverlening bouwen we op deze manier onze onderscheidende positie als dé pensioen-
en inkomensspecialist verder uit".
Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali
uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren.
In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali
onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige
medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de
wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de
Generali Group. Meer informatie over Generali vindt u op: www.generali.nl .
Onderstaande informatie is niet bestemd voor publicatie:
Perscontact:
drs. Jaap Oudijk MM RM, Directeur Marketing & Communicatie
Telefoon direct: (020) 660 17 30 / (06) 14 36 06 55
E-mail: joudijk@generali.nl
---- --