Ingezonden persbericht


30 juni 2008 - voor directe publicatie

ONSORANJE.NL BLIJKT ADWORDS KANON

Effectiviteit van een Google Adwords campagne in Oranjestrijd bewezen.

De samenwerking tussen Onsoranje.nl (het EK-voetbalportal van de KNVB en Hachette Filipacchi Media) en Google Adwords specialist S&D Interactive Media scoorde tijdens het EK boven verwachting. De Adwords-campagne realiseerde niet de verwachte 10%, maar een dikke 20% van de totale trafficdoelstellingen op het Internet.

"De campagne van Onsoranje is conventioneel opgezet", zegt Jan Dirkzwager van SDIM. De, vooraf berekende, advertentie-inkomsten per bezoek wegen ruim op tegen de kosten van het genereren van additionele bezoeken via Google Adwords adverteren: "Dus een open budget en knallen maar was voor www.onsoranje.nl de juiste optie. Een gedegen keywords-onderzoek en het eindeloos tunen op klikpotentieel zorgde juist voor een geleidelijke aanwas van bezoekers en steeds dalende kosten. Uiteindelijk blijken die bezoeken ook nog eens heel loyaal/kwalitatief te zijn. Zelfs even kwalitatief als de bezoekers die Onsoranje direct wisten te vinden"

Momenteel is de Onsoranje.nl Adwords campagne de meest succesvolle klant van SDIM, en ziet Jan het gemiddelde van E0,01 per click CPC als een succesje waar tijdens het kijken naar het EK een extra biertje op werd gedronken. De kosten daalde vanaf het begin van de campagne van 5 cent naar het laagst mogelijk bedrag van 1 cent, terwijl het clickvolume met 700% toenam tot maar liefst 18.000 bezoeken per dag (bron: Google Analytics webstatistieken).

Natuurlijk kon Onsoranje.nl bogen op flink wat bezoek vanuit de KNVB.nl website. Roemer Mol die verantwoordelijk is voor het aantrekken van bezoeken naar websites van Hachette Filipacchi Media voegt nuchter toe: "Natuurlijk; als er geen EK was geweest, had je deze aantallen nooit kunnen verwachten."

In de aanloop van de Olympische Spelen is het dagbudget Adwords teruggedraait. Roemer: "Vanaf 8 augustus hebben wij er weer vertrouwen in. Voor die kosten kan er geen ander medium tegenop. Voor het kostenefficiƫnt genereren van bezoekers is de combinatie van Google Adwords adverteren en gedegen sturing door een gespecialiseerd zoekmachine marketing bureau absoluut het beste"

Voor meer informatie (