Easynet start wereldwijd partnerprogramma
Amsterdam, 2 juli 2008 -- Na het succes van het partnerprogramma van Easynet in Groot-Brittannië rolt het bedrijf dit programma nu wereldwijd uit. Sinds de start van het Britse programma in maart 2007 nam de omzet in het indirecte kanaal met 46 procent toe. Daarnaast verdubbelde de gemiddelde orderwaarde doordat partners zich meer focussen op verkoopkansen. Het partnerkanaal is hiermee een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van Easynet geworden. Nu breidt het bedrijf dit succes uit en kunnen partners wereldwijd hun vaardigheden delen om zo een volledig internationaal partnerecosysteem te vormen.
Doordat klanten steeds ingewikkelder eisen hebben, is een strategisch ecosysteem belangrijker dan ooit tevoren. Het wereldwijde programma van Easynet voorziet in deze behoefte. Partners kunnen hiermee hun talenten en vaardigheden delen. Het partnerprogramma heeft in elk land exact dezelfde structuur om de kwaliteit en consistentie ervan te bewaken, maar is wel afgestemd op de specifieke behoeften van elk land. Deze aanpak verzekert partners ervan dat ze profiteren van zowel de lokale expertise van Easynet, als de wereldwijde ervaring van het bedrijf. Easynet-partners hebben al oplossingen geleverd aan klanten op de Kaaimaneilanden, in Vancouver, Dubai en Sjanghai.
Binnen het wereldwijde partnerprogramma van Easynet bestaan twee categorieën: Alliance Partners en Enterprise Solution Partners. Alliance Partners bieden technologische expertise wereldwijd. Enterprise Solution Partners zijn gespecialiseerd in bepaalde verticale branches of bieden specifieke technische competenties als aanvulling op de kernservices van Easynet.
Micheal Carter, Managing Director van Netpremacy en Easynet-partner: 'In de Enterprise Solution Partner-categorie bestaat er een formeel accreditatieproces. Hierin worden partners beloond als ze nauwer met Easynet of andere partners samenwerken. Dit betekent toegang tot MDF-sponsoring, gerenommeerde verticale specialisten, gesubsidieerde salestrainingen en inzicht in komende nieuwe producten -- nuttig voor het formuleren van een langtermijnplanning. Het is een goed doordacht programma en we zien ernaar uit er deel van uit te maken.'
Alan Ryan, Global Alliance Director bij Easynet: 'Het is belangrijk om investeringen van onze partners te belonen. Hun accreditatie en hun verbondenheid met de filosofie achter ons ecosysteem zijn van grote waarde. We zien deze band als meer dan alleen een bron van orders en omzet. Het is een gedeelde visie en aanpak, waarbij we risico en winst delen. Dit ontstaat binnen een langetermijnrelatie, niet uit vluchtige deals. Door dit programma wereldwijd uit te rollen, nemen we een uiterst sterke positie in. Die is gebaseerd op een wereldwijd ecosysteem van vaardigheden en kennis waarmee we samen een uitstekende klantervaring genereren.'
Over Easynet
Easynet is een internationale aanbieder van managed netwerken en hostingdiensten, en levert uitstekende managed oplossingen aan middelgrote en grote ondernemingen. Easynet heeft een uitgebreide nationale en internationale netwerk- en hostinginfrastructuur, en onderscheidt zich door een uitmuntende klantenservice. De benadering van Easynet is gebaseerd op professionele expertise in het begrijpen, ontwerpen, leveren en beheren van klantgerichte oplossingen, op ons vermogen tot succesvolle samenwerking met partners en op onze aandacht voor kwaliteit. Easynet werkt momenteel in geheel Europa en heeft tevens een vestiging in Sjanghai, China.
Dankzij deze inspanningen zijn de klanten van Easynet haar grootste voorstanders; voorbeelden zijn Ford Motor Company, Kia Motors, Calor, Tchibo en Kellogg Italia.
Easynet is onderdeel van de British Sky Broadcasting-groep met een totale marktwaarde van meer dan ¤15,3 miljard.
Ga naar
Voor meer informatie over Easynet:
Easynet
Cathy van de Garde
Tel.: +31 (0)20 79 89 898
E-mail:
Progress Communications
Inger Hund
Tel.: +31 (0)20 36 31 152
E-mail: