GVB
Reizigers tevredener over GVB
2 juli 2008
Steeds meer reizigers in Amsterdam zijn tevreden over het openbaar
vervoer van GVB. Dat blijkt uit het onafhankelijke
klanttevredenheidsonderzoek dat bureau Intromart afgelopen
winterperiode onder reizigers in het openbaar vervoer hield. Een goed
resultaat waar GVB tevreden mee is. Het onderdeel Bus boekte de
grootste vooruitgang.
Het klanttevredenheidsonderzoek onder reizigers van GVB wordt twee
maal per jaar in opdracht van de Stadsregio Amsterdam uitgevoerd, in
de winter en de zomer. De reizigers geven onder andere hun oordeel
over reizigersinformatie, de veiligheid in en om het openbaar vervoer,
op tijd rijden en varen, reinheid van de voertuigen en het comfort.
GVB en opdrachtgever Stadsregio Amsterdam willen door deze onderzoeken
inzicht krijgen in de kwaliteitsbeleving van de reizigers en waar
nodig de kwaliteit verder verbeteren. De onderdelen die het sterkst
zijn gestegen bij bus, tram en metro zijn respectievelijk reinheid van
de voertuigen, op tijd rijden en reinheid van de stations. In de tabel
hieronder ziet u de waardering inclusief de twee voorgaande
onderzoeksresultaten.
Het percentage drukt het aantal reizigers uit dat een positief oordeel
heeft gegeven over de dienstverlening van GVB.