GVB


Reizigers tevredener over GVB


2 juli 2008

Steeds meer reizigers in Amsterdam zijn tevreden over het openbaar vervoer van GVB. Dat blijkt uit het onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoek dat bureau Intromart afgelopen winterperiode onder reizigers in het openbaar vervoer hield. Een goed resultaat waar GVB tevreden mee is. Het onderdeel Bus boekte de grootste vooruitgang.
Het klanttevredenheidsonderzoek onder reizigers van GVB wordt twee maal per jaar in opdracht van de Stadsregio Amsterdam uitgevoerd, in de winter en de zomer. De reizigers geven onder andere hun oordeel over reizigersinformatie, de veiligheid in en om het openbaar vervoer, op tijd rijden en varen, reinheid van de voertuigen en het comfort.

GVB en opdrachtgever Stadsregio Amsterdam willen door deze onderzoeken inzicht krijgen in de kwaliteitsbeleving van de reizigers en waar nodig de kwaliteit verder verbeteren. De onderdelen die het sterkst zijn gestegen bij bus, tram en metro zijn respectievelijk reinheid van de voertuigen, op tijd rijden en reinheid van de stations. In de tabel hieronder ziet u de waardering inclusief de twee voorgaande onderzoeksresultaten.

Het percentage drukt het aantal reizigers uit dat een positief oordeel heeft gegeven over de dienstverlening van GVB.