ANWB presenteert nieuw logo
Den Haag, 2 juli 2008
Tijdens de viering van 125 jaar ANWB is het nieuwe ANWB-logo
gepresenteerd. Een logo dat past bij de ANWB als een toonaangevende
vereniging voor de mobiele mens. En voor de ANWB die leden helpt door ze
te informeren, te adviseren in hun keuzes, waar nodig te waarschuwen en
die ze weer op weg helpt als onderweg problemen optreden.
Meer dan 10.000 leden en ruim 650 personeelsleden van de ANWB hebben
gereageerd op de uitnodiging om een voorkeur uit te spreken voor één van
twee ontworpen logo's.
Vooral de jongere leden en personeelsleden hadden een duidelijke
voorkeur voor het nu gekozen logo.
Het nieuwe ANWB- logo is ontwikkeld door Millford Brand-id. Het logo
benadrukt het 'richtinggevende' karakter van de ANWB. De twee
diagonale lijnen staan voor de windrichtingen en de schuine stand zorgt
voor dynamiek en voorwaartse kracht en beweging.
De filosofie van Millford Brand-id: Het nieuwe ANWB-logo past in de
huidige tijd en kan in de toekomst uitgroeien tot een tijdloos icoon.
Daarom is gekozen voor primaire vormen en kleuren en een typografie die
gebaseerd is op klassieke uitgangspunten.
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB