Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

ANWB presenteert nieuw logo

Den Haag, 2 juli 2008

Tijdens de viering van 125 jaar ANWB is het nieuwe ANWB-logo gepresenteerd. Een logo dat past bij de ANWB als een toonaangevende vereniging voor de mobiele mens. En voor de ANWB die leden helpt door ze te informeren, te adviseren in hun keuzes, waar nodig te waarschuwen en die ze weer op weg helpt als onderweg problemen optreden.

Meer dan 10.000 leden en ruim 650 personeelsleden van de ANWB hebben gereageerd op de uitnodiging om een voorkeur uit te spreken voor één van twee ontworpen logo's.
Vooral de jongere leden en personeelsleden hadden een duidelijke voorkeur voor het nu gekozen logo.

Het nieuwe ANWB- logo is ontwikkeld door Millford Brand-id. Het logo benadrukt het 'richtinggevende' karakter van de ANWB. De twee diagonale lijnen staan voor de windrichtingen en de schuine stand zorgt voor dynamiek en voorwaartse kracht en beweging.

De filosofie van Millford Brand-id: Het nieuwe ANWB-logo past in de huidige tijd en kan in de toekomst uitgroeien tot een tijdloos icoon. Daarom is gekozen voor primaire vormen en kleuren en een typografie die gebaseerd is op klassieke uitgangspunten.




Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB