Gemeente Tiel
Meldingen Bel en Herstellijn nu ook digitaal
Vanaf woensdag 2 juli kunnen meldingen voor de Bel- en Herstellijn 24
uur per dag en 7 dagen per week digitaal worden doorgegeven aan de
gemeente. Dit kan via het webloket van de gemeente Tiel. In de loop
van 2008 zullen steeds meer gemeentelijke 'producten' digitaal
aangevraagd kunnen worden.
Bij het opgeven van een melding heeft iedereen de keuze uit 2
mogelijkheden. Als een burger inlogt via DigiD, de toegangscode voor
de gehele overheid (o.a. bekend van de belastingdienst) dan hoeft die
persoon zijn persoonlijke gegevens (naam, adres etc) niet meer in te
vullen; dat wordt automatisch gedaan. Als geen gebruik wordt gemaakt
van DigiD, dan moeten de persoonlijke gegevens ingevuld worden op het
digitale formulier. Dat geldt ook voor bedrijven, die momenteel nog
niet beschikken over een eigen inlogcode zoals DigiD en voor meldingen
van personen die niet in Tiel wonen.
Meldingen die via de website binnenkomen, worden automatisch verwerkt
in het volledig geautomatiseerde afhandelingssysteem, waar de Bel- en
Herstellijn gebruik van maakt. Voor deze meldingen geldt dus: snel
invullen = snel herstellen.
Bel- en Herstellijn
De Bel- en Herstellijn is het centrale meldpunt voor ongemakken en
ergernissen in de directe woon- en werkomgeving. Hierbij gaat het om
schade en gebreken in de openbare ruimte, zoals vernielingen aan
speeltuinen, losliggende tegels, graffiti, zwerfvuil, onverzorgd
groen, defecte straatverlichting of omver gereden paaltjes en
verkeersborden, gladheid, etc etc. Naast deze nieuwe manier van melden
blijft het nummer 637555 ook bereikbaar voor het melden van
ergernissen en ongemakken.
Laatst bijgewerkt: 01
juli 2008