Gemeente Tiel


Meldingen Bel en Herstellijn nu ook digitaal

Vanaf woensdag 2 juli kunnen meldingen voor de Bel- en Herstellijn 24 uur per dag en 7 dagen per week digitaal worden doorgegeven aan de gemeente. Dit kan via het webloket van de gemeente Tiel. In de loop van 2008 zullen steeds meer gemeentelijke 'producten' digitaal aangevraagd kunnen worden.

Bij het opgeven van een melding heeft iedereen de keuze uit 2 mogelijkheden. Als een burger inlogt via DigiD, de toegangscode voor de gehele overheid (o.a. bekend van de belastingdienst) dan hoeft die persoon zijn persoonlijke gegevens (naam, adres etc) niet meer in te vullen; dat wordt automatisch gedaan. Als geen gebruik wordt gemaakt van DigiD, dan moeten de persoonlijke gegevens ingevuld worden op het digitale formulier. Dat geldt ook voor bedrijven, die momenteel nog niet beschikken over een eigen inlogcode zoals DigiD en voor meldingen van personen die niet in Tiel wonen.

Meldingen die via de website binnenkomen, worden automatisch verwerkt in het volledig geautomatiseerde afhandelingssysteem, waar de Bel- en Herstellijn gebruik van maakt. Voor deze meldingen geldt dus: snel invullen = snel herstellen.

Bel- en Herstellijn
De Bel- en Herstellijn is het centrale meldpunt voor ongemakken en ergernissen in de directe woon- en werkomgeving. Hierbij gaat het om schade en gebreken in de openbare ruimte, zoals vernielingen aan speeltuinen, losliggende tegels, graffiti, zwerfvuil, onverzorgd groen, defecte straatverlichting of omver gereden paaltjes en verkeersborden, gladheid, etc etc. Naast deze nieuwe manier van melden blijft het nummer 637555 ook bereikbaar voor het melden van ergernissen en ongemakken.

Laatst bijgewerkt: 01 juli 2008