Persbericht
Adobe Flash verbetert zoekresultaten voor dynamische content en rijke internetapplicaties
Op Flash gebaseerde websites beter doorzoekbaar
Amsterdam, 1 juli 2008 Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) werkt samen met de belangrijkste zoekmachines om de zoekresultaten van dynamische webcontent en rijke internetapplicaties (RIA's) aanzienlijk te verbeteren. Adobe levert de geoptimaliseerde Adobe® Flash® Player-technologie aan Google en Yahoo! om zoekmachine-indexering van het Flash-bestandsformaat (SWF) te verbeteren en informatie naar boven te halen die op dit moment niet door zoekmachines gevonden wordt. Dit biedt relevantere, automatische zoekresultaten uit de miljoenen RIA's en andere dynamische content die worden afgespeeld in Adobe Flash Player. Daarnaast hoeven RIA-ontwikkelaars en producenten van rijke webcontent bestaande en toekomstige content niet meer te bewerken om het doorzoekbaar te maken. Zij kunnen er nu zeker van zijn dat de content gevonden wordt door gebruikers over de hele wereld.
De gepubliceerde SWF-specificatie beschrijft het bestandsformaat dat gebruikt wordt om rijke internetapplicaties en interactieve content te leveren via Adobe Flash Player, welke al bij 98 procent van de computers met internetverbinding is geïnstalleerd. Hoewel zoekmachines al statische tekst en links binnen SWF-bestanden indexeert, is het erg moeilijk om RIA's en dynamische webcontent naar boven te halen vanwege het veranderlijke karakter. Dit probleem is ook van toepassing op andere RIA-technologieën.
Google is al gestart met het uitrollen en inbouwen van de Adobe Flash Player-technologie binnen zijn zoekmachine. Met de hulp van Adobe kan Google nu de content op websites die de Adobe Flash-technologie gebruiken beter lezen, wat ervoor zorgt dat gebruikers van de zoekmachine relevantere informatie ontvangen wanneer zij zoekopdrachten geven. Hierdoor zijn miljoenen, reeds bestaande RIA's en dynamische webervaringen die de Adobe Flash-technologie toepassen direct op te zoeken zonder dat bedrijven en ontwikkelaars deze eerst moeten omzetten. Dit is inclusief content die tegelijkertijd laadt en draait.
"Google heeft hard gewerkt om de leesbaarheid en vindbaarheid van SWF-bestanden te verbeteren", zegt Bill Coughran, Senior Vice President of Engineering bij Google. "Door onze recente samenwerking met Adobe helpen we website-eigenaren die hun website ontworpen hebben met Adobe Flash-software om de content beter te indexeren. Door het gebruik en de plaatsing van dynamische content te verbeteren, maken we de zoekervaring voor onze gebruikers ook beter."
Yahoo! verwacht ook betere zoekcapaciteiten voor het web te kunnen leveren voor SWF-applicaties in een toekomstige update van Yahoo! Search. "Yahoo! ondersteunt de behoeften van webmasters met plannen om zoekbare SWF te ondersteunen en werkt hiervoor samen met Adobe om de beste implementatie te bewerkstelligen", zegt Sean Suchter, Vice President bij Yahoo! Search Technology Engineering.
Adobe Flash Player is de meest gebruikte client runtime ter wereld en levert ongeëvenaarde creatieve opties, aantrekkelijke gebruikerservaringen en een uitstekende audio/video playback. Voor het downloaden van Adobe Flash Player en voor meer informatie, bezoek: www.adobe.com/products/flashplayer/ .