Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T
Bestemd voor onmiddellijke publicatie

Nieuw beeldmerk voor promotie van Zeeland

Domburg, 1 juli 2008

Promotie Zeeland Delta en de Zeeuwse VVV's (inclusief VVV Ouddorp aan Zee) voeren vanaf vandaag één gezamenlijk nieuw beeldmerk. Doel is om de Zeeuwse promotie te versterken en de herkenbaarheid voor de consument te vergroten. Zeeland is hiermee uniek in Nederland.

Het toeristisch product Zeeland is heel divers. Ieder eiland of regio heeft zijn eigen bijzonderheden. Het is lastig om het Zeeuwse product in één beeldmerk of slogan te vatten. Toch hebben de VVV's en Promotie Zeeland Delta de handen ineen geslagen en besloten de huidige zes beeldmerken te vervangen door één Zeeuws beeldmerk. Niet alleen omdat dit zal leiden tot minder versnipperde promotie, maar ook omdat de eilandenstructuur voor de consument veelal onbekend is. Veel consumenten kiezen immers eerst voor de bestemming Zeeland en maken in tweede instantie pas een keus voor een eiland of regio. Met deze nieuwe stap is dan ook niet langer het aanbod leidend, maar de vraag van de consument. Het is uniek in Nederland dat alle VVV's in een toeristische regio één gezamenlijk beeldmerk gaan voeren.

In de nieuwe Zeeuwse huisstijl staan de kleuren groen en blauw centraal. Het logo bestaat uit de naam Zeeland met een vijftal vogels die de Zeeuwse vrijheid symboliseren. De kleuren van de vogels zijn niet alleen een belichaming van de verschillende Zeeuwse regio's, maar ook van de vele Zeeuwse vrijetijdsbestedingen. Het beeldmerk is, onder enkele voorwaarden, voor een ieder vrij te gebruiken.

Met de nieuwe huisstijl start Promotie Zeeland Delta ook een nieuwe Zeeuwse promotiecampagne. Centraal staan de thema's water (waaronder watersport, stranden, eilanden, historische stadjes en hun historische binding met het water), culinair en natuur. Rode draad in de campagne is vrijheid en vertraging van het levenstempo dat wordt vertaald in de slogan 'Tijd voor een Zuchtje Zeeland'.

Informatie voor de redactie (

Ingezonden persbericht