Spel-Maker: 25 titels in 3 jaar
Nieuwste spel is trainingsspel voor Interpolis
AMSTELVEEN, 20080701 -- Met een snufje bedrijfseconomie en een flinke dosis creativiteit spellen maken voor bedrijven en overheid. De Amstelveense ondernemer Bas Kesting bewijst met zijn spellen op maat dat het mogelijk is om als spellenmaker een gezond bedrijf neer te zetten. Gestart in 2005 met een beginkapitaal van een paar duizend euro heeft Spel-Maker inmiddels 25 bordspeltitels op zijn naam staan.
De bordspellen kunnen eenvoudige spellen zijn voor in het kerstpakket of als relatie geschenk, maar ook complexe spellen voor training of teambulding, de zogenaamde Serious Games. "Wat mijn spellen zo gewild maakt is denk ik omdat ik de specifieke wensen of leerdoelen van de opdrachtgever in een spel kan gieten, het is niet zo dat ik binnenkom met een bestaand idee in de veronderstelling dat het probleem van de opdrachtgever daar in past", aldus de spellenmaker.
Deze aanpak maakt het ook goed mogelijk om een training in een spelvorm te gieten. Het 25e spel is zo een trainingsspel voor Interpolis, ter ondersteuning van een training van Rabobank medewerkers. Andere recente spellen zijn een trainingsspel voor Logica en een spel over duurzaamheid voor het Windesheim College in Zwolle.
Consumentenspellen.
De beste spellen worden doorontwikkeld tot consumentenspellen. Inmiddels zijn er vier consumententitels en de vijfde is op komst. De spellen worden goed verkocht in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en worden dit najaar ook uitgebracht op de Franse markt.
Meer informatie over deze en andere spellen van Spel-Maker zijn te zien op de website www.spel-maker.nl