Onafhankelijk instituut roept Samsung TV's uit tot meest milieuvriendelijk
Samsung TV's krijgen Europees Flower eco-keurmerk
Delft, 1 juli 2008 -- Het Europees eco-label Flower is toegekend aan de LCD-TV's van Samsung. Samsung TV's hebben hiermee het predikaat van meest milieuvriendelijke TV's in hun klasse.
De Samsung 4-, 5- en 6-serie groter dan 32 inch zijn beoordeeld aan de hand van eco-label-criteria. Het onafhankelijke instituut SIS Eco-labelling houdt met alle milieu-aspecten van de TV's rekening. Vanaf de preproductie tot en met het moment dat de TV aan vervanging toe is.
De Samsung 6-serie TV's bevat geen conventionele kleurenlakken en dus geen vluchtige organische verbindingen (VOC's) die negatief op de gezondheid kunnen uitwerken. Met de Crystal Design-technologie werkt Samsung op de 6-serie TV's met de natuurlijke schoonheid van kristallen door te spelen met kleur en lichtinval.
Als de grootste TV-fabrikant ter wereld gelooft Samsung dat state-of-the-art-technologieën en eco-design prima samengaan. Door de combinatie geeft Samsung prioriteit aan milieuvriendelijke prestaties van de televisies, of dat nu het elimineren van schadelijke chemicaliën, het verhogen van de duurzaamheid of het verbeteren van het recyclingsproces is.
Het verworven eco-label is symbolisch voor de krachtige prestaties, de kwaliteit en de innovatie van Samsung producten. Samsung streeft ernaar milieuvriendelijke aspecten te integreren in het productieproces en het design van haar producten. Samsung wil niet alleen de beste televisies van de wereld, maar ook vóór de wereld maken.
EU Eco-label
Het Europese eco-label Flower bestaat sinds 1992. Het is een officieel certificaat aan de hand waarvan Europese consumenten kunnen bepalen wat het meest milieuvriendelijke product is.
1259605.gif
Samsung Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is Samsung Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en LCD-TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Samsung is een van de snelst groeiende merken ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Op dit moment staat Samsung op de 21ste positie van de ranglijst van de meest waardevolle merken in de