Ingezonden persbericht
STRATO start samenwerking met Google AdWords
Speciale actie: gratis Google AdWords-advertentietegoed tot 100 euro voor alle STRATO-klanten
Amsterdam/Berlijn, 1 juli 2008 STRATO start vandaag een intensieve samenwerking met Google. De samenwerking begint concreet met Google AdWords. Google AdWords is het wereldwijde advertentieprogramma van Google, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om op een efficiënte manier hun doelgroepen te bereiken. Door de samenwerking met Google AdWords biedt STRATO zijn klanten een kant-en-klare tool om op een effectieve manier het aantal bezoekers op hun website te verhogen of extra verkopen in hun webshop te genereren. Stap voor stap zal STRATO steeds meer Google-tools in zijn systemen integreren.
Uit onder andere recent onderzoek van Comscore blijkt dat steeds meer mensen die via Google iets zoeken, klikken op betaalde zoeklinks. De advertenties van Google AdWords verschijnen naast de zoekresultaten in Google. Dankzij Google AdWords is het betaalbaar en makkelijk om je als (klein) bedrijf op het web te laten zien. Adverteerders kunnen advertenties zelf aanmaken, campagnedoelstellingen definiëren, doelgroepen selecteren, het landenbereik vastleggen en hun dagelijks te spenderen budget eenvoudig beheren. Het grote voordeel van adverteren via Google AdWords is, dat je betaalt per klik: je betaalt alleen als een bezoeker daadwerkelijk klikt op jouw advertentie en daarmee uitkomt op jouw website. Doordat de kosten op deze manier zeer beheersbaar zijn, kunnen ook kleine bedrijven adverteren zonder direct duizenden euro's aan een traditionele advertentiecampagne uit te geven.
Een ander voordeel van Google AdWords is, dat er gebruik wordt gemaakt van de website met het grootste bereik in Nederland. Maar liefst 93% van de internetters zegt Google te gebruiken. Google AdWords-advertenties worden niet alleen bij zoekopdrachten op google.nl getoond, maar ook op partnersites die relevant zijn voor de betreffende advertentie.
Google is de meest gerenommeerde partner op het gebied van zoekmachinemarketing. We zijn blij nu samen te werken en onze klanten meteen van deze samenwerking te kunnen laten profiteren , zegt Damian Schmidt, CEO van STRATO. We vieren de start van deze samenwerking namelijk met gratis advertentietegoed voor Google AdWords tot 100 euro voor alle nieuwe en bestaande klanten. Via onze dienst Google Services zullen we vanaf nu en in de toekomst steeds meer Google-producten aanbieden. We willen hiermee onze klanten een compleet pakket van tools bieden voor meer bezoekers aan en een betere vindbaarheid van hun websites.
De Google AdWords-waardebon van STRATO wordt met een enkele muisklik in de Klanten-Login onder de nieuwe button Google Services geactiveerd.
###
Over STRATO
Met meer dan 3,5 miljoen domeinen en meer dan een miljoen klanten is het van oorsprong Duitse STRATO de op een na grootste hostingprovider van Europa. De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO is een 100 procent dochteronderneming van freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen. Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantsupport (MS Servicekwaliteit) zijn de beide datacenters van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1 januari 2008 zijn de twee eigen datacenters 100 procent CO2-neutraal.
Ingezonden persbericht