Veelbelovende start nieuwe vooravond RTL 4
Maand juni voor RTL Nederland naar verwachting
De nieuwe vooravond van RTL 4 is in de maand juni veelbelovend van
start gegaan. NL Vertrekt was in de eerste week van uitzending goed
voor een zenderaandeel van 11 %. Ook de andere nieuwe RTL 4-programmas
in de vooravond kwamen uitstekend uit de startblokken. De Bloemenstal,
gepresenteerd door Winston Gerschtanowitz en Nicolette van Dam, opende
gisteravond met 410.000 kijkers van zes jaar en ouder (goed voor een
zenderaandeel van 12,2 % in de doelgroep boodschappers 20 49 jaar),
terwijl de eerste uitzending van het door Martijn Krabbé
gepresenteerde Wie Is De Chef werd bekeken door ruim 456.000 mensen,
wat een zenderaandeel van 18,5 % opleverde in boodschappers 20 49
jaar.
RTL Nederland kijkt terug op een stabiele maand juni, met een
zenderaandeel van 21,4 % in de doelgroep 20 49 jaar. Daarmee scoort
RTL Nederland naar verwachting. Tijdens het WK Voetbal in 2006 was het
zenderaandeel in de doelgroep 20 49 jaar 20,9 % en tijdens de EK 2004
was dat 21,0%.
In de doelgroep boodschappers 20 49 jaar noteerde RTL 4 in de maand
juni een zenderaandeel van 11 %, onder meer dankzij de goede
prestaties van Goede Tijden, Slechte Tijden, dat goed was voor
gemiddeld 19,0 % zenderaandeel en daarmee uitstekend standhield
temidden van het EK-geweld. Andere RTL 4-programmas die in juni
bijdroegen aan het succes van RTL 4 waren RTL Nieuws, Herrie In Het
Hotel, Derek Ogilvie: Ghost Whisperer, Postcodeloterij Miljoenenjacht,
Voetbalvrouwen en Bouwval Gezocht.
RTL 5 haalde in de maand juni in de eigen doelgroep 20 34 jaar een
zenderaandeel van 5,9%, met dank aan programmas als Hollands Next Top
Model, Lieve Lust en de speelfilms American Pie, Lucky 7, Theres
Something About Mary en Costa. De RTL 5-kijker gaat een mooie zomer
tegemoet met de nieuwe hitseries Bionic Woman, Coleens Real Women en
The Inside en nieuwe seizoenen van Project Catwalk, Heroes, Standoff
en Janice Dickinson Modeling Agency.
RTL 7 haalt in de doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van
4,4% in het avondtijdvak. Naast de populaire Formule 1-races van
Canada en Frankrijk, waren ook de uitzendingen van RTL GP:
Transorientale Rally hier verantwoordelijk voor. De filmavonden van
RTL 7 bleken een mooi alternatief voor het EK Voetbal. Zo werden films
als Marked For Death, Terminator 2 en Serenity goed bekeken.
De doelgroep van RTL 8 bleef ook in de afgelopen maand de
vrouwenzender trouw. RTL 8 registreerde in juni een zenderaandeel van
3,3 % in de doelgroep vrouwen 20 49 jaar, ten opzichte van 3,2 % in de
maand ervoor. Dit uitstekende resultaat was met name te danken aan As
The World Turns, EHBO Eerste Hulp Bij Opvoeden en de films Dying Young
en Not Without My Daughter.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u
contact opnemen met Jasper Teijsse, afdeling Communicatie van RTL
Nederland, via tel: 035 6718933 of jasper.teijsse@rtl.nl.
RTL Group