Hoge score klanttevredenheidsonderzoek Wmo
In de afgelopen maanden heeft er in de gemeente Roermond een
klanttevredenheidsonderzoek plaatsgevonden met betrekking tot de
Wmo-voorzieningen. Het onderzoek is uitgevoerd in 233 Nederlandse
gemeenten en betreft de voorzieningen hulp bij het huishouden,
woonvoorzieningen, vervoersvoorzieningen en rolstoelen. Cliënten uit
de Gemeente Roermond geven gemiddeld een 8 voor de hulp in het
huishouden en een 7,4 voor de aanvraagprocedure.
91% Van de cliënten in Roermond is (zeer) tevreden over de kwaliteit
van de ondersteuning en/of voorziening. 93% Van de respondenten geeft
aan dat de ondersteuning die men krijgt er zelfs aan bijdraagt dat men
zelfstandig kan blijven wonen en/of meedoen aan de maatschappij.
Cliënten zijn het meest positief over de woonvoorziening (94%) en het
minst tevreden over de verhuiskostenvergoeding (67%). De meeste
cliënten doen een beroep op de gemeente voor hulp bij het huishouden
(60%).
Het klanttevredenheidsonderzoek en de prestatiegegevens Wmo 2007 maken
deel uit van de evaluatie Wmo-voorzieningen 2007, die op 18 september
aan de raad wordt aangeboden.
* Rapport klanttevredenheidsonderzoek
Publicatiedatum: 01-07-2008 Bijgewerkt: 01-07-2008
Gemeente Roermond