Gemeente Aalten
Sluiting loket Burgerzaken locatie Dinxperlo in vakantieperiode
Het belang van een goede dienstverlening staat bij het college van
burgemeester en wethouders voorop.
Goede dienstverlening betekent ook duidelijkheid met betrekking tot
openingstijden en prestaties die u van ons kunt verwachten. In verband
met de vakantie is een optimale dienstverlening vanuit zowel de
locatie Aalten als vanuit de locatie Dinxperlo niet te realiseren. Om
deze reden hebben wij er voor gekozen om in de vakantieperiode vanuit
één locatie, in dit geval de locatie Aalten, een optimale
dienstverlening te garanderen.
Overweging tijdelijke sluiting loket
Wethouder Rijks heeft in overleg met belangengroepering Dinxpers
Belang de overwegingen tot sluiting toegelicht. Wethouder Rijks:
"Reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten) en rijbewijzen die
in Dinxperlo worden aangevraagd, kunnen ook alleen in Dinxperlo worden
afgehaald, omdat de documenten aan de aanvraagstations zijn gekoppeld.
Normaal gesproken duurt de afhandeling van een aanvraag drie á vier
werkdagen. Bij een beperkte openstelling kan de inwoner het document
pas een week later ophalen." Bij een openstelling van bijvoorbeeld één
ochtend per week is het niet mogelijk reisdocumenten en rijbewijzen
met spoed aan te vragen (document is dan de volgende dag klaar), omdat
het document de volgende dag niet kan worden afgehaald. Juist in de
vakantieperiode worden er veel reisdocumenten met spoed aangevraagd.
Wethouder Rijks vervolgt: "Vorig jaar was het loket Burgerzaken
locatie Dinxperlo één dag per week geopend. Gebleken is dat dit voor
de inwoner veel verwarring gaf."
Dinxpers Belang kon zich na deze toelichting vinden in sluiting van
het loket Burgerzaken, locatie Dinxperlo. Wel is Dinxpers Belang van
mening dat de periode van zes weken sluiting erg lang is.
Wethouder Rijks heeft de toezegging gedaan, hier in ieder geval
volgend jaar rekening mee te houden bij het bepalen van de
openingstijden voor de vakantieperiode.