Reclame Code Commissie
Nieuwe Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken per 1 juli 2008 van
kracht
Dit geldt voor het verbod alcoholreclame te richten op minderjarigen
en het leggen van een relatie tussen alcoholconsumptie en sociaal of
seksueel succes. Daarnaast wordt ook het gebruik van de educatieve
slogans aangepast bij print-, televisie-, bioscoop- en
internetreclame.
De nieuwe slogan "Alcohol onder de 16, natuurlijk niet" dient voortaan
te worden gebruikt bij televisie- en bioscoopreclame en bij
printuitingen voor zwakalcoholhoudende dranken. Bovendien dienen alle
printreclames voor sterk alcoholhoudende dranken vanaf 1 juli van een
educatieve slogan te zijn voorzien.
Voor bestaande printuitingen geldt een overgangstermijn van zes
maanden na in werking treding van de nieuwe RVA. Voor televisie-,
bioscoop- en internetreclame wordt een overgangstermijn van drie
maanden gehanteerd.
Voor nadere informatie:
Stichting Reclame Code
Mr P.E.C. Ancion-Kors
Tel.: 020 - 3013397
www.reclamecode.nl