Ingezonden persbericht

WIC Nieuwsbrief voor wijnprofessionals

KIES JE EIGEN ROSÉ

Op 'Rosé aan zee' kiezen uit meer dan 150 smaken

Het grootste succes in Nederland op wijngebied in de afgelopen 10 jaar is rosé. In 10 jaar tijd zijn de verkopen van rosé verdriedubbeld. Op zaterdag 28 juni zal het grote wijn-strand-evenement 'Rosé aan Zee' gehouden worden in Zandvoort. Een unieke gelegenheid waar ieder zijn eigen lievelingsrosé kan uitkiezen. Perswijn zorgt voor een 150-tal rosés uit de hele wereld. De strandsfeer wordt gegarandeerd door Beachbar Mango's die het evenement afsluit met een toepasselijke barbecue.

Rosé is een wijn met een ingewikkeld productieproces, daarom moet een consument vaak een hogere prijs te betalen dan voor zijn fles rode of witte wijn. Steeds meer mensen kiezen een 'eigen rosé': een volle Rioja, een licht fruitige Rosé d'Anjou of een droge rosé de provence. Restaurants en strandpaviljoens bieden vaker de keuze net als bij rood en wit.

Rosé aan Zee is een uniek wijn-strand-evenement dat jaarlijks honderden proevers en beginnende liefhebbers trekt. Meer dan 20 importeurs zullen 150 verschillende rosé's uit de hele wereld laten proeven. De strandlocatie is een logische keuze, gezien de hoge consumptie van Rosé in de zomer en het toenemende aantal rosés die verkrijgbaar zijn bij strandpaviljoens. Inschrijven kan via www.perwijn.nl/rosé.

Gegevens 'Rosé aan Zee 2008'
Datum : zaterdag 28 juni 2007

Openingstijden : 12.00 uur - 21.00 uur

Informatie : www.wijnpers.nl/rose

Lokatie : Mango's Beachbar Zandvoort (http://www.mangosbeachbar.com/)

toegangsprijs : ¤ 45,- incl. barbecue

EINDE PERSBERICHT