Porsche voor vierde keer op rij aantrekkelijkste merk
(6/27/2008)
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG in Stuttgart is voor de vierde keer op rij
verkozen tot het meest sympathieke en aantrekkelijkste merk in zijn
belangrijkste exportmarkt, de Verenigde Staten. Dat blijkt uit de
jongste editie van de Automotive Performance, Execution and Layout
Study (APEAL2) van het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksinstituut
J.D. Power.
In het APEAL2-onderzoek geven autobezitters aan hoe tevreden zij zijn
over hun nieuwe auto na de eerste negentig dagen. Meer dan 81.500
personen werden tussen februari en mei 2008 gevraagd om hun auto te
beoordelen op honderd criteria, waaronder rijdynamiek, aandrijving,
design, comfort en gebruiksvriendelijkheid. Porsche kreeg daarbij de
hoogste beoordeling.
Niet alleen het merk Porsche, maar ook zijn afzonderlijke producten
worden zeer hoog gewaardeerd als het om kwaliteit gaat. De 911
Carrera, de Cayman en de Cayenne werden door hun kopers op ruime
afstand van andere autoâs op de eerste plaats gezet in de segmenten
Premium Sporty, Compact Premium Sporty en Midsize Premium Multi
Activity Vehicle. Niet alleen in de APEAL2-studie komt Porsche goed
naar voren: een maand geleden behaalde Porsche in de minstens zo
prestigieuze Initial Quality Study van J.D. Power ook op kwaliteit de
eerste plaats.
Met deze twee onderscheidingen kort na elkaar gaf de kritische
Amerikaanse consument haar waardering aan voor de wijze waarop het
merk Porsche continue werkt aan zijn kwaliteit.
AutoRai