AutoRai

Porsche voor vierde keer op rij aantrekkelijkste merk

(6/27/2008)
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG in Stuttgart is voor de vierde keer op rij verkozen tot het meest sympathieke en aantrekkelijkste merk in zijn belangrijkste exportmarkt, de Verenigde Staten. Dat blijkt uit de jongste editie van de Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL2) van het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksinstituut J.D. Power.

In het APEAL2-onderzoek geven autobezitters aan hoe tevreden zij zijn over hun nieuwe auto na de eerste negentig dagen. Meer dan 81.500 personen werden tussen februari en mei 2008 gevraagd om hun auto te beoordelen op honderd criteria, waaronder rijdynamiek, aandrijving, design, comfort en gebruiksvriendelijkheid. Porsche kreeg daarbij de hoogste beoordeling.

Niet alleen het merk Porsche, maar ook zijn afzonderlijke producten worden zeer hoog gewaardeerd als het om kwaliteit gaat. De 911 Carrera, de Cayman en de Cayenne werden door hun kopers op ruime afstand van andere autoâs op de eerste plaats gezet in de segmenten Premium Sporty, Compact Premium Sporty en Midsize Premium Multi Activity Vehicle. Niet alleen in de APEAL2-studie komt Porsche goed naar voren: een maand geleden behaalde Porsche in de minstens zo prestigieuze Initial Quality Study van J.D. Power ook op kwaliteit de eerste plaats.

Met deze twee onderscheidingen kort na elkaar gaf de kritische Amerikaanse consument haar waardering aan voor de wijze waarop het merk Porsche continue werkt aan zijn kwaliteit.