Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuwe internetverzekeraar eigen look en feel met ID interactive

Zwolle, 26 juni 2008 - ID interactive heeft zowel de website als de gehele corporate huisstijl ontworpen van iZio, de nieuwe verzekeraar onder de paraplu van de Delta Lloyd groep. Zij biedt haar verzekeringen alleen op internet aan, voor zeer scherpe prijzen en voor drie doelgroepen; singles, duo's en gezinnen. iZio is reeds live in productie, de eerste polisbundels zijn verkocht.

Vorig jaar constateerde de Delta Lloyd Groep dat, mede door de toenemende druk op premies en de opkomst van online verkopen van verzekeringen, de markt goede kansen bood om een nieuw internet verzekeringsonderdeel te lanceren. "Vorig jaar zijn we begonnen met het meerdere klantonderzoeken. Mede op basis hiervan hebben we een Business Case geschreven en deze hebben we dit jaar leven in geblazen", aldus Niels Keuker, directeur van iZio. "Om ons hierbij te ondersteunen hebben we ID interactive benaderd." iZio biedt daarom online verzekeringen in bundels aan, die op drie doelgroepen zijn gericht: singles, duo's en gezinnen. De bundels bevatten zeven specifieke verzekeringen. Keuker: "Alle dubbele en overbodige dekkingen zijn eruit gehaald. Zo ben je in een keer klaar. Verzekeren is nou eenmaal niet leuk en moet zo min mogelijk tijd in beslag nemen."

Omdat iZio hele korte doorlooptijden had om op de markt te verschijnen, was men op zoek naar partners die flexibel en pragmatisch zijn bij het ontwerp en de ontwikkeling van de website en de corporate huisstijl. Keuker: "Daarbij speelde ook de prijs een rol, wij zijn een prijsvechter dus bij alle partijen is dat de kernrol. ID interactive is een zeer goede partner op al deze gebieden." De samenwerking is tot op heden heel prettig, aldus Keuker. "We hebben veel van de verschillende parijen gevraagd en alles is erg goed verlopen. Het eindresultaat is goed! ID interactive is in staat geweest de design, look en feel te creëren die wij voor ogen hadden".

In de toekomst zal de hulp van ID interactive waarschijnlijk vaker ingeroepen worden. "Als internetverzekeraar kun je niet stil zitten. We analyseren het bezoek op de site en kijken naar wat de klant prettig vindt bijvoorbeeld. Er is dus continu verbetering nodig en sommige dingen zullen misschien aangepast moeten worden", besluit Keuker.

ID interactive - Burgemeester Van Roijensingel 21 - 8011 CT Zwolle Tel: 038-4229999 - e-mail: info@idinteractive.nl - internet: www.idinteractive.nl

Over ID interactive
ID interactive is een full servicebureau voor interactieve digitale media, gespecialiseerd in strategie en creatie. Het bureau ondersteunt en realiseert actiematige en strategische projecten en levert daarmee een substantiële bijdrage aan de online marktstrategie van A-merken (in wording). Het dienstenpalet van ID interactive bestaat uit advies en design van corporate websites, webshops, extranetten, portals, e-mail nieuwsbrieven, games en banners en ID manager, het softwareplatform voor marketing resource management. ID interactive is onderdeel van Capital ID. Voor meer informatie zie: www.idinteractive.nl.


---