Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 26 juni 2008
DESIGN BRIDGE ONTWIKKELT CORPORATE IDENTITY MAINTEC
International branding agency Design Bridge heeft in opdracht van de Humares Group, de nieuwe corporate identity voor Maintec, marktleider op het gebied van technisch vakpersoneel, ontworpen. Het bureau heeft onder meer het nieuwe logo, de huisstijl, een thematiek en een website ontwikkeld.
Voor het uitwerken van de thematiek heeft Design Bridge nauw samengewerkt met PatrickDorrestein.nl, die de aansluitende crossmediale campagne voor zijn rekening heeft genomen.
De Humares Group heeft een netwerk van bijna 60 vestigingen in 15 landen, behoort tot de top van detacheringsbureaus in Nederland en heeft zich gespecialiseerd in het uitzenden en detacheren van flexibel inzetbaar personeel voor de technische, industriële, logistieke en maritieme sectoren. Tot heden deed zij dit met een aantal verschillende (inter)nationale merken, allen waren gespecialiseerd in hun eigen segment van de arbeidsmarkt. Om haar positie als marktleider verder uit te bouwen heeft de Humares Group de merkstrategie aangepast.
De Humares Group besloot de krachten van alle technische merken te bundelen en effectiever samen te werken als één organisatie onder de naam Maintec. Design Bridge kreeg de opdracht het bedrijf te presenteren onder 1 merk en ontwikkelde de nieuwe corporate identity voor Maintec. "Wij hebben gekeken naar de kernwaarden van het merk: diversiteit vanwege het brede spectrum aan technische expertise, de verscheidenheid aan concepten en de vele nationaliteiten en passie vanwege de motivatie van de werknemers. Een enkel, sterk en erkend merk als Maintec, in combinatie met de tagline 'Toolkit for Talent' onderschrijft deze waarden die zowel de filosofie van het bedrijf als de verwachtingen vanuit de markt reflecteren", aldus Carin Carpay, client director bij Design Bridge.
Patrick Dorrestein.nl heeft de campagne ontwikkeld, waarin het thema "Toolkit for Talent" op een bijzondere manier zichtbaar is gemaakt. PatrickDorrestein.nl is een netwerkorganisatie bestaande uit zelfstandig ondernemer Patrick Dorrestein die voorheen als creatief werkzaam was bij o.a. FHV/BBDO, Publicis, Imagine' en Grey. Naast Patrick waren de volgende partijen betrokken: NEROC/ ons bureau, Matthijs van Roon (fotografie) Ronald Ter Voort/MONTBLANC (beeldbewerking), Icemedia (Online Activation), Zigt (Media) en WRKS (Productie film).
Design Bridge is een internationaal branding agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. Unilever, TNT, Sara Lee en Numico. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.
---