Ingezonden persbericht
Avaya benoemt twee managers op wereldwijde sleutelposities
Jeremy Butt verantwoordelijk voor wereldwijde partnerkanaalprogramma s en strategie, Bob Lyons leidt contactcenterdivisie
TER PUBLICATIE: 26 juni 2008
Nieuwegein Avaya heeft twee managers benoemd op belangrijke posities binnen het bedrijf. Jeremy Butt is aangesteld als manager voor het wereldwijde partnerkanaal, terwijl Bob Lyons is benoemd tot algemeen directeur en vicepresident van de wereldwijde contactcenterdivisie.
Butt is in zijn nieuwe functie eindverantwoordelijk voor de verkoop via het partnerkanaal. Hij ontwikkelt strategieën en programma s voor meer dan 3.400 system integrators, serviceproviders, distributeurs, value-added resellers en leveranciers van totaaloplossingen. Butt heeft veel ervaring in het opzetten van kanaalprogramma s voor partners. Recentelijk was hij vicepresident wereldwijde kanalen van de mobiele divisie van Motorola, waarvoor hij in de gehele wereld grote successen behaalde. Voordat hij bij Motorola in dienst kwam, bekleedde Butt hoge-managementfuncties bij WatchGuard Technologies, Cisco Systems en Hayes Microcomputer Products.
Avaya richt zich nog sterker op zijn kernactiviteiten van Unified Communications en contactcenters. Het is van groot belang om onze wereldwijde kanaalprogramma s zodanig op te schalen, dat ze mee kunnen groeien met onze doelstellingen. Butt behoort tot de beste channel-managers en heeft de expertise om die kanaalstrategie te ontwikkelen, die perfect past bij Avaya , zegt Todd Abbott, vicepresident Wereldwijde Sales van Avaya. Avaya maakt met zijn benoeming de weg vrij om het kanaal wereldwijd uit te breiden.
Als algemeen directeur en vicepresident van de Avaya-divisie voor klantenserviceapplicaties is Bob Lyons verantwoordelijk voor activiteiten die een centrale rol innemen bij een betere klantenservice van duizenden bedrijven in de gehele wereld. Voordat hij bij Avaya in dienst kwam, werkte Lyons bij Convergys, gespecialiseerd in klantenserviceoutsourcing. Lyons was hier CIO en later ook verantwoordelijk voor overzeese activiteiten. Daaraan voorafgaand was hij vicepresident Enterprise Operations & Technology van United Health Group, en CIO van Telespectrum.
Lyons is ervan overtuigd dat klanttevredenheid zorgt voor meer winst. Bedrijven kunnen zich met een goede klantenservice onderscheiden in sterk concurrerende branches. Om bedrijven het uiterste uit hun klantenservice te laten halen, gaat Lyons zich bij Avaya bezighouden met de ontwikkeling van een nieuwe generatie contactcenteroplossingen. Deze integreren geavanceerde communicatietechnologie, waaronder de always on -mogelijkheden van het Unified Communications-portfolio van Avaya.
De contactcenterdivisie van Avaya biedt een breed IP-gebaseerd portfolio van klantenservicesoftware en -systemen. Dit omvat oplossingen voor contactbeheer, outbound communicatie, zelfservice, intelligente routering en IP-telefonie. Daarnaast biedt het Avaya-portfolio Session Initiation Protocol-gebaseerde oplossingen (SIP) en multimedia-applicaties.
######
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.