Groningen-campagne
Bronzen Effie voor Er gaat niets boven Groningen-campagne
26 juni 2008
De toeristische promotiecampagne Er gaat niets boven Groningen is
tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking bekroond met een bronzen Effie.
De Effie is een prijs voor de meest effectieve reclamecampagne van het
afgelopen jaar. Dinsdagavond werd in het Tuschinski Theater in
Amsterdam het beeldje overhandigd aan Commissaris van de Koningin Max
van den Berg en gedeputeerde Hans Gerritsen van de provincie
Groningen, Dirk Nijdam van Marketing Groningen en Hein Scholma van
reclamebureau Thabasco.
De Effie betreft de Er-gaat-niets-boven-Groningen-campagne die de
afgelopen jaren op televisie en in andere media is gevoerd. Thabasco
heeft voor de jury aannemelijk weten te maken dat de
communicatie-investering van EUR 1,5 miljoen heeft gezorgd voor ruim
EUR 80 miljoen euro aan extra inkomsten voor de Groninger economie!
Tal van andere partijen hebben een positieve, soms onmisbare rol
gespeeld. Van de fotografen van het Dagblad van het Noorden tot Bert
Visscher, die voor één reep chocola figureerde in de tv-spot. Ook de
communicatiebureaus Open (huisstijl), Initio.dbk (vormgeving) en iWink
(internet) hebben een wezenlijke bijdrage geleverd en delen mee in de
Effie-eer. Alle lof bovendien voor Dirk Nijdam en Hans Poll van
Marketing Groningen die als opdrachtgever de regie hebben gevoerd.
De Effie geldt algemeen als de oscar onder de reclameprijzen. Jurering
en uitreiking van de gouden, zilveren en bronzen Effies wordt ieder
jaar verzorgd door reclamevakorganisatie VEA in samenwerking met het
bedrijfsleven.
prijswinnaars
26 juni 2008
Provincie Groningen