Gemeente Anna Paulowna


080702 Artikelenreeks over de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling deel 2

Komende weken plaatsen wij een reeks artikelen over het werk van de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling. Artikel 2: Behandeling van een klacht In het eerste artikel stond aangegeven wanneer een woningzoekende bij de Klachtencommissie een klacht kan indienen en met welke termijnen rekening gehouden dient te worden. Deze keer willen we aandacht besteden aan het in behandeling nemen van de klacht.

De schriftelijke klacht die in de Nederlandse taal is opgesteld, wordt na ontvangst door het secretariaat van de Klachtencommissie per brief bevestigd. In die brief wordt de verdere gang van zaken uitgelegd. Waarschijnlijk wordt ook al een datum en tijd voor een mogelijke hoorzitting vermeld zodat daar vroegtijdig rekening meegehouden kan worden. De Klachtencommissie vraagt bij de WoonCompagnie informatie op over de kwestie. Na bestudering van de klacht en de informatie van de WoonCompagnie komt de Klachtencommissie tot de conclusie of de klacht wel of niet ontvankelijk is.

Een klacht betreft het wel of niet toewijzen van een woning of het niet-toewijzen van een urgentieverklaring. Als de Klachtencommissie al eens eerder de klacht heeft behandeld, wordt de klacht niet voor een tweede keer in behandeling genomen. De Klachtencommissie geeft namelijk een bindend advies over de woonruimteverdeling aan de WoonCompagnie dat door geen enkele partij teniet kan worden gedaan. Over urgentieverklaringen geeft de Klachtencommissie aanbevelingen aan de WoonCompagnie.

Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling

Postbus 49

1740 AA Schagen