Gemeente Anna Paulowna
080702 Artikelenreeks over de Regionale Klachtencommissie
Woonruimteverdeling deel 2
Komende weken plaatsen wij een reeks artikelen over het werk van de
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling. Artikel 2:
Behandeling van een klacht In het eerste artikel stond aangegeven
wanneer een woningzoekende bij de Klachtencommissie een klacht kan
indienen en met welke termijnen rekening gehouden dient te worden.
Deze keer willen we aandacht besteden aan het in behandeling nemen van
de klacht.
De schriftelijke klacht die in de Nederlandse taal is opgesteld, wordt
na ontvangst door het secretariaat van de Klachtencommissie per brief
bevestigd. In die brief wordt de verdere gang van zaken uitgelegd.
Waarschijnlijk wordt ook al een datum en tijd voor een mogelijke
hoorzitting vermeld zodat daar vroegtijdig rekening meegehouden kan
worden. De Klachtencommissie vraagt bij de WoonCompagnie informatie op
over de kwestie. Na bestudering van de klacht en de informatie van de
WoonCompagnie komt de Klachtencommissie tot de conclusie of de klacht
wel of niet ontvankelijk is.
Een klacht betreft het wel of niet toewijzen van een woning of het
niet-toewijzen van een urgentieverklaring. Als de Klachtencommissie al
eens eerder de klacht heeft behandeld, wordt de klacht niet voor een
tweede keer in behandeling genomen. De Klachtencommissie geeft
namelijk een bindend advies over de woonruimteverdeling aan de
WoonCompagnie dat door geen enkele partij teniet kan worden gedaan.
Over urgentieverklaringen geeft de Klachtencommissie aanbevelingen aan
de WoonCompagnie.
Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling
Postbus 49
1740 AA Schagen