HATTEM SCOORT GOED IN WMO KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Hattem, 25-6-2008 - Negen van de tien cliënten in Hattem zijn tevreden tot zeer tevreden over het aanbod en de kwaliteit van individuele voorzieningen die in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) door de gemeente Hattem worden aangeboden. Door de voorzieningen worden zijn goed geholpen om zelfstandig te blijven wonen en mee te kunnen blijven doen in de maatschappij, zo is de algemene beoordeling. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van de gemeente Hattem.
Sinds 1 januari 2007 is de Wmo in werking getreden en zijn een aantal verantwoordelijkheden van het Rijk overgedragen aan gemeenten. Door onderzoeksbureau SGBO is in Hattem de afgelopen maanden onderzoek gedaan naar de tevredenheid van gebruikers/aanvragers over de woon- en vervoersvoorzieningen (zoals rolstoelen en scootmobiels) en hulp bij het huishouden. Met name over deze laatste hulp is men in Hattem zeer tevreden en wordt gemiddeld een 8,4 gegeven.
Verbetering
Hoewel de gemeente Hattem het zeker goed doet, zijn er ook enkele aanknopingspunten voor verbetering. Onder andere de kwaliteit van het collectief vervoer vraagt om verbetering. De gemeente heeft deze signalen al opgepakt en per 1 januari 2009 zal een nieuwe regiotaxi van start gaan. Andere aandachtspunten die uit het rapport naar voren komen, zullen meegenomen worden bij wijziging dan wel verbetering van het bestaande Wmo-beleid.
Het volledige klanttevredenheidsrapport kunt u vinden op de website van de gemeente www.hattem.nl, onder het keuzemenu inwoners, loket Zorg en Welzijn.
---
Gemeente Hattem