Gemeente Lelystad

Gemeente breidt servicenormen uit

De gemeente Lelystad breidt per 1 juli 2008 haar servicenormen uit, met een servicenorm voor bijeenkomsten voor bewoners en andere doelgroepen zoals de wijkraad.

Nadat in 2006 al de 20 minuten wachttijd norm bij de stadswinkel is ingevoerd en in 2007 servicenormen zijn vastgesteld voor de correcte afhandeling van brieven en telefoon, wordt er nu een servicenorm voor bijeenkomsten voor bewoners en andere doelgroepen zoals de wijkraad aan toegevoegd.

Handvat voor bewoners

Met deze servicenormen geeft de gemeente aan dat zij haar inwoners serieus neemt en luistert naar hun wensen. Ook geven concrete servicenormen een handvat aan de burger om de gemeente aan te spreken op haar functioneren.

Uitbreiding

Vanaf 1 juli is het dienstverleningshandvest van de gemeente uitgebreid met de volgende servicenorm:

* Bewoners ontvangen een uitnodiging voor een bijeenkomst minimaal 10 dagen van te voren

* Bewoners die aanwezig zijn geweest bij een bijeenkomst ontvangen het verslag van die bijeenkomst binnen drie weken na die bijeenkomst

* De uitnodiging en het verslag zijn standaard op internet te bekijken.

Klik hier voor een overzicht van alle servicenormen van de gemeente Lelystad.

---