Gemeente breidt servicenormen uit
De gemeente Lelystad breidt per 1 juli 2008 haar servicenormen uit,
met een servicenorm voor bijeenkomsten voor bewoners en andere
doelgroepen zoals de wijkraad.
Nadat in 2006 al de 20 minuten wachttijd norm bij de stadswinkel is
ingevoerd en in 2007 servicenormen zijn vastgesteld voor de correcte
afhandeling van brieven en telefoon, wordt er nu een servicenorm voor
bijeenkomsten voor bewoners en andere doelgroepen zoals de wijkraad
aan toegevoegd.
Handvat voor bewoners
Met deze servicenormen geeft de gemeente aan dat zij haar inwoners
serieus neemt en luistert naar hun wensen. Ook geven concrete
servicenormen een handvat aan de burger om de gemeente aan te spreken
op haar functioneren.
Uitbreiding
Vanaf 1 juli is het dienstverleningshandvest van de gemeente
uitgebreid met de volgende servicenorm:
* Bewoners ontvangen een uitnodiging voor een bijeenkomst minimaal
10 dagen van te voren
* Bewoners die aanwezig zijn geweest bij een bijeenkomst ontvangen
het verslag van die bijeenkomst binnen drie weken na die
bijeenkomst
* De uitnodiging en het verslag zijn standaard op internet te
bekijken.
Klik hier voor een overzicht van alle servicenormen van de gemeente
Lelystad.
---
Gemeente Lelystad