AT&T kondigt nieuwe digitale media-oplossingen aan voor aanlevering en beheer van multimedia content voor bedrijven wereldwijd
Overeenkomsten met QuMu, Extend Media en Stratacache
leveren rijke video- en webinhoud op
Nieuwe executive benoemd die leiding geeft aan AT&T enterprise digital media
San Antonio, 24 juni 2008 - AT&T lichtte vandaag een tip van de sluier op over een reeks oplossingen voor content delivery en digitale media die bedrijven kunnen helpen met het veilig bundelen, aanleveren en verdelen van videobeelden en rijke multimedia web content via hun netwerken naar de drie schermen die centraal staan in de multimediastrategie van AT&T: de computer, de televisie en mobiele computertoestellen.
De oplossingen van AT&T Digital Media omvatten services voor het verdelen en beheren van inhoud, het uitzenden van videobeelden en digital signage, afgestemd op bedrijven gaande van kleine ondernemingen tot de meest sophisticated multinationals uit de mediawereld, de financiële wereld, het onderwijs, de medische wereld, de productie-industrie en de detailhandel.
In de mededeling van vandaag liet AT&T weten dat het strategische overeenkomsten heeft gesloten met Extend Media, QuMu en Stratacache - softwarebedrijven die gespecialiseerd zijn in het formatteren en bundelen van content die geschikt is voor zowel business-to-business als business-to-consumer applicaties. We denken hier aan streaming video, live en on-demand webuitzendingen, e-learning en virtuele verkoop.
De implementatie van een netwerkinfrastructuur ter waarde van nagenoeg $70 miljoen en de ontwikkelingsinvesteringen zouden tegen het einde van het jaar rond moeten zijn. Daarmee zal dan de digitale mediacapaciteit ondersteund worden in de Verenigde Staten, EMEA en Azië. In de komende maanden zal AT&T de software-expertise van QuMu, Extend en Stratacache bovendien integreren met zijn eigen one-stop shopping-mogelijkheden en vereenvoudigde netwerk gebaseerde oplossingen voor het coderen, aanleveren, beheren en ondersteunen van video- en multimediabestanden. Bedrijven kunnen deze services bovendien combineren met AT&T's toonaangevende beveiligingsoplossingen, hosting-, applicatie- en professionele services. Daarmee verwerven zij volledige, betrouwbare oplossingen voor hun meest prangende behoeften.
Met deze aankondiging komt AT&T tegemoet aan de behoefte van haar klanten om in te spelen op de snel stijgende vraag naar rijke, grafisch veeleisende multimedia content. Die vraag wordt aangewakkerd door de wijdverbreide snelle internetservices, de verfijnde computertechnologie en het gebruik van diverse playoutinrichtingen zoals toestellen voor digital signage, PC's en smart wireless oplossingen. Volgens de analisten van IDC vertegenwoordigt het kostenplaatje voor content distributie in de bedrijfswereld zo'n $800 miljoen, een cijfer dat naar verwachting nog aanzienlijk zal toenemen in de toekomst.
AT&T zei dat het bezig is met de oprichting van een nieuwe afdeling om de activiteiten van de onderneming op het gebied van content space nog sneller te kunnen uitbreiden. Cathy Martine, Executive Vice President - Content Distribution Network Program Management, werd aangesteld als hoofd van de afdeling die zich bij AT&T zal bezighouden met digitale media voor de bedrijfswereld. 'Deze aankondiging bewijst eens te meer dat AT&T zijn belofte naleeft om bedrijven aansluiting te geven met de hen omringende wereld, en om dat beter te doen dan wie ook', zo zegt Ron Spears, voorzitter van de groep Global Business Services. 'Bedrijfsklanten gebruiken tegenwoordig video- en multimedia content om te communiceren met hun werknemers, aandeelhouders, partners en leveranciers. Zij worstelen echter met het klaarzetten, beheren en distribueren van hun content naar de eindgebruikers, want dat is een complexe materie', zo gaat hij verder. 'Dankzij het netwerk van AT&T wordt het allemaal een stuk eenvoudiger: de omvang en schaal van onze netwerkmogelijkheden, services en professionele expertise bieden zowel de bedrijven als de eindgebruikers die zij bedienen de applicaties die zij nodig hebben. Uiteindelijk zijn wij beter dan wie ook in de positie om ondernemingen een eenvoudiger en efficiënter beheer aan te reiken voor hun digitale mediamiddelen, wat dan weer tot betere prestaties leidt', zo zegt hij.
AT&T's routeer- en toegangsinfrastructuur binnen zijn wereldomvattende IP-netwerk bereikt momenteel 14 miljoen breedbandgebruikers en 70 miljoen draadloze klanten, en daarmee 97% van de wereldeconomie. Daardoor kan AT&T sneller en betrouwbaarder content leveren aan bedrijven, terwijl details zoals prestaties, opstoppingen en andere gebeurtenissen over de volledige weg van bron naar bestemming (de eindgebruikers) op de voet worden gevolgd.
Het netwerk van AT&T heeft bovendien ingebouwde veiligheden voor elke laag, van het netwerktransport tot de applicatie van de eindgebruiker, en wordt ondersteund door meer dan 1400 veiligheidspecialisten en professionele supportverleners. Doordat de aanleveringsdiensten voor content bij AT&T in de feitelijke textuur van het netwerk zijn ingebouwd, geniet elke laag zijn eigen bescherming. Dat stelt AT&T in staat om malicieuze praktijken met zekerheid te op te sporen en er proactief tegenin te gaan.
De digitale mediaoplossingen van AT&T die momenteel verkrijgbaar zijn, bieden de volgende mogelijkheden:
§ AT&T Intelligent Content Distribution Service
Een op het netwerk gebaseerde Content Delivery Network (CDN) service die informatie over het internet kopieert, zoals content van webpagina's, grote bestanden om te downloaden, live videobeelden en video-on-demand. Deze service steunt op het vermogen van AT&T's wereldomvattende netwerk om content dichter bij de eindgebruiker te brengen door het optimale distributiepad te bepalen op basis van factoren zoals belastingscapaciteit van de server en nabijheid van de gebruiker.
Doordat de content vanaf de dichtstbijgelegen en beste caching node wordt verstuurd, kunnen CDN-klanten hun bestanden op een efficiëntere manier bij de eindgebruiker krijgen. Meer zelfs, de service kan de capaciteit van de website, de betrouwbaarheid en prestaties aanzienlijk verbeteren doordat AT&T de content aanlevert via zijn netwerk van geografisch verspreide en her en der geplaatste servers.
§ Content Ecosystem
AT&T bouwt aan de opzet van een ecosysteem van software providers die meewerken aan de vereenvoudiging van het indexeren, markeren en coderen van de services die vereist zijn om content te formatteren en klaar te maken voor levering.
Vandaag kondigt AT&T zo'n eerste samenwerkingsverband aan met Qumu, een softwarebedrijf uit Emeryville, Californië, dat CDN-services aanbiedt voor business-to-business toepassingen.
§ AT&T Digital SignageSM
Een end-to-end beheerde service die bedrijven in staat stelt hun eigen video- en andere multimediacontent te distribueren, van markant nationaal nieuws en de plaatselijke weerberichten tot nieuws over bedrijfsvoordelen en financiële parameters als de Dow Jones Industrial Average. Deze AT&T service is schaalbaar en wordt doorgaans aangeleverd op LCD-schermen met een hoge definitie op druk bezochte plaatsen zoals verkooppunten, bedrijfsrestaurants, terminals in luchthavens, lobby's van hotels en ontvangstruimten in kantoren.
§ Broadcast Video
Diverse transportservices voor full-motion video die kwalitatief hoogstaande videobeelden en stereo-audio aanleveren via een glasvezelnetwerk.
Opmerking: Dit persbericht van AT&T is samen met andere aankondigingen beschikbaar als onderdeel van een RSS-feed op
Over AT&T
AT&T Inc. is een van 's werelds grootste houdstermaatschappijen in telecommunicatiediensten. De diverse dochterondernemingen, werkmaatschappijen en gelieerde bedrijven verzorgen geavanceerde IP-georiënteerde zakelijke communicatiediensten voor organisaties in de VS en elders in de wereld. AT&T is de grootste partij op de Amerikaanse markt voor draadloze diensten, snel internet en spraakservices. AT&T is verder bekend als uitgever en exploitant van de Yellow Pages en de daaraan gelieerde YELLOWPAGES.COM organisatie, en stelt zijn merknaam via licenties beschikbaar aan innovators op het gebied van onder meer communicatie-apparatuur. In het kader van zijn "3-scherms" integratiestrategie werkt AT&T aan de uitbreiding van zijn TV-entertainmentaanbod. In 2008 prijkte AT&T opnieuw op de eerste plaats van Fortune's "World's Most Admired Telecommunications Company" ranglijst en was het ook "America's Most Admired Telecommunications Company". Kijk voor meer informatie over AT&T Inc. en de producten en diensten van AT&T en haar dochterondernemingen en gelieerde bedrijven op
© 2008 AT&T Intellectual Property. Alle rechten voorbehouden. AT&T, het AT&T-logo en alle andere in dit document genoemde merknamen van AT&T zijn handelsmerken van AT&T Intellectual Property en/of van aan AT&T gelieerde ondernemingen.
Dit persbericht en andere bekendmakingen van AT&T zijn ook beschikbaar als RSS-feed via
Ga voor meer informatie ook naar de AT&T newsroom op
Meer informatie:
Fleishman-Hillard
Willeke Binnendijk
Tel: +31 (0)20-4065930
E-mail: willeke.binnendijk@fleishman.com