SSI onderschrijft het belang van de nieuwe 26 vragen van ESOMAR
Nieuwe vragen formuleren best practices en maken hedendaagse issues bespreekbaar
ROTTERDAM, 20080624 -- Survey Sampling International (SSI), wereldwijd aanbieder van sample oplossingen voor marktonderzoek, publiceert de antwoorden op de nieuwe 26 vragen van ESOMAR, de wereldwijde branchevereniging voor marktonderzoek. Met deze vragen kunnen marktonderzoekers de kwaliteit van een panel gemakkelijk bepalen. ESOMAR paste de oorspronkelijke 25 vragen onlangs aan. Het originele document is ontwikkeld om onderzoekers inzicht te geven in onderzoeksmethodes door een universeel raamwerk te bieden, waarmee inkopers verschillende aanbieders kunnen vergelijken. Sinds de introductie gelden deze vragen als de standaard tool voor het beoordelen van online sample aanbieders.
De nieuwe vragen zijn gelanceerd op de World Industry Network meeting in Parijs en zijn volledig herzien om hedendaagse issues bespreekbaar te maken. Daarnaast wordt nu per vraag een duidelijke context geboden. Kees de Jong, director of globalisation bij SSI, is één van de makers van het originele document en heeft ook bijgedragen aan de nieuwe versie.
Veranderingen in ESOMAR 26
De nieuwe ESOMAR 26 beschrijft verschillende recente ontwikkelingen in de industrie, zoals:
* De noodzaak om te voldoen aan lokale privacyregelgeving. Medewerkers van SSI zijn getraind in het beheren van gevoelige data. Peter Milla, CIO en privacy officer bij SSI is expert op het gebied van juridische en privacy onderwerpen en spreekt hier regelmatig over.
* Toenemende aandacht voor slechte responskwaliteit en fraude. Onderzoek uitgevoerd door SSI in samenwerking met verschillende klanten laat zien dat fraude onder de panelleden van SSI zeer zeldzaam is. Een kleine minderheid geeft aan vermoeid te raken tijdens het invullen van surveys. SSI adviseert hoe deze respondenten kunnen worden geïdentificeerd of verwijderd en hoe de interesse hersteld kan worden.
* De toename van bronnen voor online sample. SSI heeft zich in de afgelopen dertig jaar toegelegd op het samenwerken met verschillende onderzoekers. De rechtlijnige focus van SSI zorgt ervoor dat de organisatie hoogstaand advies en informatie biedt, waardoor voor elk onderzoek een specifieke sample oplossing wordt geboden.
Jackie Lorch, vice president of global knowledge management bij SSI: "SSI staat volledig achter het streven van ESOMAR en andere brancheverenigingen om kwaliteitsstandaarden en best practices te formuleren. Wij bieden onze klanten volledige en gedetailleerde informatie over hoe onze panels zijn samengesteld en worden beheerd en over hoe de samples worden geselecteerd. Het is belangrijk dat ESOMAR de dialoog tussen onderzoekers en aanbieders van samples bevorderd. We zijn blij dat de focus van deze nieuwe vragen meer ligt op de ervaring van de respondent, zij zijn een waardevolle bron van informatie. Door de ervaring van respondenten rondom het invullen van surveys te verbeteren, blijven zij niet alleen bereid hun medewerking te verlenen aan surveys, maar leidt dit ook tot een betere kwaliteit van de onderzoeksdata.
Het Respondent Experience team (REx) van SSI bekijkt honderden surveys vanuit het oogpunt van respondenten. Aan de hand daarvan adviseren zij klanten hoe surveys het best opgezet kunnen worden. Dit vergroot de kans op betrokken respondenten en een hoge kwaliteit van de respons.
De antwoorden van SSI op de nieuwe ESOMAR 26 zijn beschikbaar op www.surveysampling.com, evenals whitepapers en meer informatie over het verrichten van kwalitatief online onderzoek.
Ingezonden persbericht