Unilever wint twee Effies
Opnieuw is Unilever in de prijzen gevallen in de jaarlijkse
Effie-competitie.
25 jaar effectieve communicatie
Er was een Bronzen Effie voor Andrélon
Verrassend Volume, een haarverzorgingslijn speciaal ontwikkeld voor
slap of futloos haar. De producten zijn verrijkt met collageen wat
elke afzonderlijke haar dikker maakt en ervoor zorgt dat het haar
dikker en voller aanvoelt.
Grand Effie
Daarnaast won Unilever een Grand Effie, als adverteerder met de meest
effectieve communicatie in de afgelopen 25 jaar. Gedurende deze
periode mocht Unilever 18 Effies in ontvangst nemen. De Grand Effie
werd uitgereikt ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van de
Effies.
De Effie wordt in Nederland sinds 1984 uitgereikt en is de
effectiviteitsprijs van de VEA/Vereniging van
Communicatieadviesbureaus en de BVA, de bond van adverteerders. Het is
de belangrijkste communicatieprijs in Nederland. Deelnemers moeten
duidelijk maken dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende
rol heeft gespeeld in de groei van hun merk.
De feestelijke uitreiking van de Effies 2008 vond plaats in het
Tuschinski Theater in Amsterdam op dinsdag 24 juni.