Unilever NV


Unilever wint twee Effies

Opnieuw is Unilever in de prijzen gevallen in de jaarlijkse Effie-competitie.

25 jaar effectieve communicatie

Er was een Bronzen Effie voor Andrélon
Verrassend Volume, een haarverzorgingslijn speciaal ontwikkeld voor slap of futloos haar. De producten zijn verrijkt met collageen wat elke afzonderlijke haar dikker maakt en ervoor zorgt dat het haar dikker en voller aanvoelt.

Grand Effie

Daarnaast won Unilever een Grand Effie, als adverteerder met de meest effectieve communicatie in de afgelopen 25 jaar. Gedurende deze periode mocht Unilever 18 Effies in ontvangst nemen. De Grand Effie werd uitgereikt ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van de Effies.

De Effie wordt in Nederland sinds 1984 uitgereikt en is de effectiviteitsprijs van de VEA/Vereniging van
Communicatieadviesbureaus en de BVA, de bond van adverteerders. Het is de belangrijkste communicatieprijs in Nederland. Deelnemers moeten duidelijk maken dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de groei van hun merk.

De feestelijke uitreiking van de Effies 2008 vond plaats in het Tuschinski Theater in Amsterdam op dinsdag 24 juni.